Oduncu gömlekleri giyiyor,kör jiletle tıraş oluyor, kırsaldaoturuyor ve her zaman taşımanızgereken bir şeyler var mı? Bu sorularaevet cevabını vermenizerağmen normal bir otomobil kullanıyorsanız,hayatınızda bir şeylerinyanlış olup olmadığını düşünmenizgerekiyor demektir.Çünkü siz, aslında bir pikap adamısınız.
Amerika’da pikaplar günlük yaşamınen normal ve en sık rastlananunsurları arasında: Ford’unbüyük pikabı F150 Amerika’da,Golf’ün Almanya’da oynadığı rolüoynuyor. Yani satış listelerinin birnumarası. Hem de yıllardır. AtlantikOkyanusu’nun doğusundaise bu geniş yükleme alanlı işmakineleri, trafik manzarasınınender figürleri arasında yer alıyor.Gerçekten de onlara, çoğunluklainşaat alanları, köylük yerler veyabazen de bahçe malzemeleri desatan büyük marketlerin otoparklarındarastlıyoruz. Pikaplarıgerçekten olması gerektiği gibikullananlar veya bir avuç dolusuhobi meraklısı dışında bu kabaaraçlar, neredeyse hiç kimseninhoşuna gitmiyor. Aslında bu hiç deşaşırtıcı değil. Kaba makaslarasahip süspansiyonları, korku uyandıranviraj alma karakterleri ve devasadönüş çaplarıyla pikaplar,otomobil dünyasının yok olmayayüz tutmuş dinozorları gibi. Aslındabunun böyle olmasına veyaböyle kalmasına gerek yok. Enazından VW böyle düşünüyor…Çünkü Alman marka, Arjantin’deürettiği Amarok (Eskimo dilindekurt) ile rakiplerine korku salmayahazırlanıyor.
Büyük çocukların kum oyuncaklarınıngeleceğin yeni taşımaaraçları olup olmayacağını veAmarok’un bu arenada ne kadarbaşarılı olacağını, karşılaştırmamızıntakip eden sayfalarında bulabilirsiniz.
Ford Ranger 3.0 TDCi Wildtrak211 Puan
“Ranger” logosu işlenmiş paspaslar, aydınlatmalımarşbiyeler, parıltılı kromlakaplı basamaklar… Mazda’nın Tayland’dakifabrikasında üretilen Ford ~Ranger, bir pikapiçin bayağı süslü bir görünüme sahip. Teknik olarak ise basit bir taşıma aracı. Sabitaks, makaslar ve (sadece araç hareketsizken)devreye sokulabilen 4×4 sistemiyleeski pikapekolünün takipçisi.Ancak tüm bunlar,sunduğu berbat sürüşözellikleri için bir özür olamaz. 3.0 lthacimli dizel motor 156 HP gibi vasat birgüç üretse de, alt devirlerde sunduğu 380Nm’lik etkileyici tork, zemin biraz ıslandığındaarka tekerleklerin patinaja düşmesiiçin yeterli. ESP mi? Tabi ki yok! 5.12m’lik bu dev bir kez savrulduğunda, ağırkanlıdireksiyonla aracı tekrar kontrol altınaalmaya çalışan sürücüsünün soğukterler dökmesine neden oluyor. 100 km/sile giderken 44 m’de durabilen frenler deberbat. Yazık, çünkü Amarok’un durduğunoktada Ford, engele 41 km/s hızla çarpıyor.En azındanyük aracı olarak işiniiyi yapıyor: 969kg’lık yükleme kapasitesikarşılaştırmanın en yüksek değeri.Ayrıca Ranger, burada 3 tonluk römorklarıda çekebilen tek araç. Devasa dönüşçapı (13.9 m) ve sarsıntılı süspansiyonuise affedilebilecek zayıflıklar değil.
Toyota Hilux 3.0 D-4D 4×4 235 Puan
Taylandlı pirinç çiftçileri, Birleşmiş Milletler’inmavi kaskları ve Afrikalı savandoktorunun ortak özelliği nedir? Tabi kibir pikap! Hepsi Toyota Hilux kullanıyor.Tamam, çoğu demek daha doğru.1968’den beri bu yük hayvanı, evrenselbir kahraman. Hem de son kuşağı römorkkapasitesi (2250 kg) ve yükleme kapasitesinde(708 kg) hayalkırıklığı yaratmasınarağmen. 171HP’lik dizel motorda bir kahramana tam olarak yakışmıyor.Tamam, yeterli güce sahip ama yeteneklerizayıf kalıyor. Marşa basıldığındabu 4 silindirli motor, eski bir makine gibiöksürerek uyanıyor ve simsiyah bir dumanpüskürtüyor. Bunun dışında ise Hilux, yolcularınagayet yumuşak davranıyor. Yumuşakkoltuklar, süspansiyonun sıçramalarınıtam olarak olmasa da filtreliyor.Ancak sınıfın tipik ~
tarzı olan yumuşak önaks, aşırı sert arka aks kombinasyonu,Ford ve Mitsubishi’ye göre daha fazla cansıkıyor. ESP’yi ise Toyota, en pahalı donanımpaketinde sunuyorve pakete deridöşemeler ve navigasyonsistemi dedahil. Buna rağmen bu Japon, hala lüksdeğil: Kokpit plastiği çizilmelere karşı hassasve işçilik özensiz. Karoserin sanki sonsuzlukiçin yapılmışçasına yok edilemezgibi duruyor olması ise küçük bir teselli.
Mitsubishi L200 DI-D+ 241 Puan
İnşaat alanlarında Mitsubishi L200’leriyleturlayan sert çocuklar, buralardan çıkıpsağda solda boy gösterdiklerinde ise yumuşakolarak algılanabilir. Çünkü rakiplerigibi oduncu gömleği giymek yerine L200,kibar bir kimonoyu tercih ediyor. Ancak feminenbir etki bırakan bu yuvarlak hatlı kıyafetgerçekte kesinlikle yanıltıcı:Karoserininaltında, zıplamalarlaçalışan bir süspansiyonave direktliktenuzak bir direksiyona sahipeski nesil ağır iş araçlarından biri gizli.Sürekli 4 tekerlekten çekişli olması veESP’nin de istenmeyen tepkileri engellemesisayesinde Mitsubishi L200, kaygan zemindeFord Ranger’a göre her zaman daharahat ve güvenli bir sürüş karakteri sunuyor.2.5 lt hacimli dizel motor 178 HP ile gayetgüçlü ama kaba bir çalışma karakterinesahip ve 2500 d/d’nin altında ağırkanlıkalıyor. Bu karakter arazi kullanımı dışındada can sıkıcı olabiliyor. Neyse ki motor, 9.0lt ile gayet iyi bir tüketim değeri sunuyor.43.5 m’lik fren mesafesi ise karşılaştırmanınen kötü ikinci değeri.Manevralar konusundaise L200, 12.9m’lik dönüş çapıyla gayetkıvrak. Fiyat bakımından karşılaştırmanınen uygun seçeneklerinden birinisunmasının yanında sürekli 4 tekerlektençekişli olması ve zengin donanımı daL200’ün elini daha da güçlendiriyor.
Nissan Navara 2.5 dCi 4×4 264 Puan
Navara, Avrupalı pikap meraklılarının sevdiği~
modellerden biri. Ancak satış rakamlarıgayet iyi olsa da birçok ülkede Navara,Mitsubishi L200’ün gerisinde kalmaktankurtulamıyor. Karşılaştırmamızdaki sıralamaise tam tersi yönde şekillendi.
İnce ve zayıfmışgibi hissettiren seslerle çalışan 2.5 lthacimli dizel motor ise hissettirdiğinden çokdaha güçlü. Özellikle de2000 d/d’den itibarenkullanıma hazır olan450 Nm’lik torkuyla Navara,ağır arazilerde bile zorlanmadan ilerleyebiliyor.Hatta 6. vitesteki esnekliği bilerakiplerinden daha iyi. Süspansiyonun gayetiyi olan darbe emiş kabiliyeti sayesindeNavara’yı hızlı kullanmak, bozuk zeminli yollardabile bir rodeo macerasına dönüşmüyor.Ayrıca güvenlik de tehlikeye girmiyor:Yola iyi tutunuyor, süspansiyon her zamanyeterli performansı gösteriyor ve en azındantestimize konuk olan LE paketinde ESPstandart olarak yer alıyor. 964 kg’lık yüklemekapasitesi ve alçak yükleme eşiği (78.5 cm)ise kullanımı kolaylaştırıyor. Karşılaştırmanınen uzun aracı olmasınarağmen sunduğu1.59 m2’lik yüklemealanı ise karşılaştırmanınen küçük ikinci değeri. Dik koltuksırtlıkları nedeniyle ikinci sırada oturmakpek rahat değil. Ne yazık ki eski pikap genlerifrenlerde varlığını koruyor: 100 km/s ilegiderken 40 m’den önce duramıyor.
VW Amarok 2.0 BiTDI 301 Puan
Amarok’un kokpitinde kendinizi, devlerülkesindeki Gulliver gibi hissedebilirsiniz. Sağlamyapılı kokpitte her şey rakiplerindendaha büyük. Motor ise minik kalıyor. Böylebüyük bir “kamyonda” 2.0 lt’lik bir dizel mi?Galiba birileri “downsizing” olayını abartmış…Ancak merak etmeyin. Güç kaygıları birçift turbo besleme tarafından anında yok ediliyor.Canlı ve homojengüç dağılımlı motor163 HP’lik gücüyle2 tonluk aracızorlanmadan taşıyor. 100 km’de 8.4 lt motorinleyetinebilmesi ise harika. Amarok bunundışında da en iyi değerlere imza ~
atıyor.Hatta basit yürüyen aksamına rağmen, çıtayüksekliğini gayet yukarılara taşıyabiliyor:Nasıl yani? Bu gerçekten de bir pikap mı?Eğer aynaya bakıp arkadaki yükleme alanınıgörmezseniz, rahatlıkla bir SUV’un direksiyonundaolduğunuzu iddia edebilirsiniz.Virajları canlı ve güvenli bir şekilde alanAmarok gerçekten güçlü frenlere de sahip:36.9 m’lik fren mesafesi binek otomobillerseviyesinde. Süspansiyon da kesinlikle yüktaşıma amaçlı bir aracabenzemiyor. Ne yazıkki bu başarılı özellikler,yükleme kapasitesinemaloluyor. 772 kg mı? Çok az, değil mi? 220kg daha fazla taşımak isterseniz sert yaylarasahip süspansiyon opsiyonunu tercih etmenizgerekiyor. Amarok, standart Euro-paletienlemesine de taşıyabilen tek pikap.
4×4 Sİistemleri
En basit 4×4 sistemine Ford sahip. Normaldearkadan itişli olarak ilerliyor, ön tekerleklerise sadece araç dururken devreyesokulabiliyor. Mitsubishi’nin “Super Select4WD” adlı sistemi daha karmaşık: Önaksı araç hareket halindeyken devre dışıbırakmak mümkün. VW Amarok motor gücünüsürekli olarak 4 tekerleğine aktarıyor.Güç aktarım oranlarının bir Torsen diferansiyeltarafından ayarlanıyor olması,aktarma organlarındaki gerilmeleri engelliyor.Arazi takviyesi olmayan araçta,ön tekerlekleri devreden çıkarabilen(50:50 oranla aktarma) ve arazi takviyesisunan bir sistem opsiyon olarak alınabiliyor.
Sonuç
Doğrusunu söylemek gerekirsefarklı bir sonuç beklemiyor ve Amarok’unbüyük farkla galip gelebileceğinitahmin ediyorduk. VW’nin diğermodellerinde gayet iyi çalışan taktiği buradada işe yaradı: Bekle, rakiplerini iyiceincele ve büyük darbeyi vur. Bu kadarını tahminetsek de Amarok, büyük birsürpriz de yaptı: Pikap sınıfınayepyeni standartlar getirmek. Sabitakslı yapısına rağmen süspansiyonharika çalışıyor, fren performansıve tüketimi ise binekotomobiller seviyesinde. Hepsi bir araya gelinceAmarok, karşılaştırmayı büyük bir farklakazanmayı başardı.
Yorum yazın