Yılın spor müsabakası

Nissan start noktasındaki yerinde beklerken
çevreye çıtırtı ve gıcırtı sesleri
yayılıyor. Acaba bunlar gerginlik ibareleri
mi? Yoksa sadece fren diskleri
ve egzozlardan yükselen soğuma sesleri mi?

Çamurlukların kenarlarına toplanmış su damlacıkları
soğuk ter olabilir mi? Yoksa sadece
deneme turları sırasında ıslak olan pistten
sıçrayan damlacıklar mı?

Bugüne kadar her zaman rahat olan, hatta
bazen rahatlıkta aşırıya kaçan, kazanan genlerine
sahip otomobilin böyle endişelenebileceği
kimin aklına gelirdi ki? Galibiyetlere
otomatik olarak abone olan Nissan GT-R’ın
işi bu kez gerçekten çok zor. Hatta GT-R’ın
biraz korktuğunu bile söyleyebiliriz.

Porsche’nin 911 Turbo da dahil olmak
üzere birkaç modelini pistte rahatlıkla geride
bıraktığı başarılı bir bilançonun ardından
(bkz. sayfanın altındaki sıralama) GT-R, bu
kez gerçekten çekinmesi gereken bir rakiple
karşı karşıya geliyor: 997 kasa kodlu güncel
ürün yelpazesinin en yeni modeli olan GT3
RS 4.0… Neticede yapılan son değişikliklerle
bu son 997, gerçekten hatırı sayılır ilerlemeler
kaydetmiş bir sporcu.

Daha fazla güç, daha iyi tutunma, daha
yüksek hız, daha az ağırlık… GT3’ün mesajı
işte bunlar. Ancak birbirine yakın teknik
verilere rağmen (Porsche 500 HP, Nissan
530 HP) her iki otomobil de tamamen farklı
dalga boylarında yolculuk ediyor. Örneğin
Japonya cephesinde turbo besleme, değişken
4 tekerlekten çekiş ve çok sayıda düzenleyici
elektronik yardımcıya rastlıyoruz. Almanlar
ise yüksek devirli atmosferik bir motor, mekanik
arka diferansiyel ve Zuffenhausen’in raflarındaki
en iyi yarış unsurlarını tercih etmiş.

~Gerçekten de bu ikili arasında dünyalar kadar
fark var ve buna fiyat da dahil: Porsche’nin
178 bin 596 Euro’luk Almanya fiyatı, GT-R’ın
neredeyse iki katı. Ancak bizi ilgilendiren tek
bir şey var: Hangisi daha hızlı?

Artık biraz zaman geçti ve pist yüzeyi kurudu.
İlk olarak Nissan hazırlanıyor: Kokpitteki
birçok düğmeye basılarak aracın sportiflik
seviyesi maksimuma getiriliyor. Burada üç
adet şalter, süspansiyon, motor ve yardımcı
elektronik aygıtları kontrol ediyor. Maksimum
sportiflik ise, çift debriyajlı şanzımanın vitesleri
aşırı hızlı değiştirmesi, süspansiyonun
kemik kadar sertleşmesi ve ESP’nin bilinçli
driftler ve ideal çizgiden bilinçli çıkmalara
izin vermesi anlamına geliyor. Saldırıya bu
kadar hazır hale gelen Nissan, piste çıktığında
kilometreleri yine büyük bir açlıkla katetmeye
başlıyor.

Ölçümler bittiğinde kronometrede sansasyonel
bir rakam okuyoruz: 1:30,73 dakika. Bir
karşılaştırma yapmak gerekirse BMW M3’ün
buradaki en hızlı tur zamanı GT-R’dan 5 sn
daha fazla.

GT-R’ın sunduğu temiz yol tutuş çizgisi, zemine
bir şekilde görünmez dişlerle bağlıymış
gibi hissettiriyor. En hızlı sağ virajda önce
yapılan fren, her viraj çıkışındaki inanılmaz
hızlanmalar, uzun sol virajdaki düzeltmeler…
GT-R pistin her bölümünü önceden programlanmış
bir robotun hassasiyetiyle alıyor.

~Bu sırada sürücü, başarılı bir direksiyon
geri bildirimi bile hissedemiyor. Ayrıca direksiyonun
sıfır noktasındaki dönme kuvvetleri
de çok düşük. Durum ne olursa olsun bu
Japon sporcu, pistte çok etkili bir şekilde ilerliyor ve çok iyi sürelere imza atıyor. Ancak
test aracımızda bulunan koltukların yetersiz
yan destekleri genel karaktere kesinlikle uymuyor.
Kırmızı bölgeye biraz erken girmesi
nedeniyle turbo motorun çıkardığı sesler de
performansı kadar etkileyici olamıyor.

GT3 ise devir çevirmek ve kulakları yırtan
sesler çıkarmak konularında harika bir otomobil.
8000 d/d’ye kadar tırmanan atmosferik
motor, ses ve yakıcı performansla ilgili tüm
görevleri başarıyla yerine getiriyor. Rölantide
sinirli bir şekilde hırıldayıp homurdanan 4
lt’lik motor, orta devirlerde heyecanını artırarak
bir elektrikli testereyi hatırlatmaya
başlıyor. Üst devirlerdeyse kulakları tırmalayan
hatta acıtabilen kükremeler duyulmaya
başlıyor. Tek kelimeyle muhteşem!

Aşırı direkt direksiyonun hassas geri bildirimleri
insanın tüylerini diken diken ediyor,
yarış tipi koltuklar sürücüyü bir eldiven
gibi sarıyor… GT3 RS ile attığınız yavaş bir
alıştırma turu bile kanınıza adrenalin pompalanması
için yeterli.

Isınma turlarının ardından ölçümlere
geçiyoruz. Arkadan itişli olmasına rağmen
Porsche, mekanik kilidi sayesinde, tutunma
kabiliyetini sadece ikinci viteste girilen çok
dar virajlarda kaybediyor. Bunun dışında
otomobilin 325 mm tabanlı arka lastikleri
asfalta neredeyse yapışıyor. ~Motor, gaz pedalına
yapılan en küçük dokunuşlara bile çok
yüksek ivmelerle cevap veriyor, geniş tabanlı
lastiklerin inanılmaz yanal tutunma kabiliyetleriyse
pilotu virajlarda sürekli daha hızlı
olmaya tahrik ediyor. Güç eksikliğini Porsche,
daha düşük olan ağırlığıyla, turbo basıncının
eksikliğini devirlenmeye aç motoruyla, değişken
süspansiyon sertliğini ise aşırı sert helezon
ayarlarıyla telafi ediyor. Turun sonunda
kronometreye basıyor ve rakamı okuyoruz:

1:29,30! Yani finişe GT-R’dan 1 saniyeden daha
fazla bir zaman önce girmiş: Kulağa azmış
gibi gelse de, bu sınıf için kesinlikle yüksek
bir fark, ayrıca karşılaştırmanın liderini açık
bir şekilde belirlemek için de yeterli.

Viraj hızları:
GT-R 141.00 km/s
Porsche 145.27 km/s
Bu hızlı sol virajda hangi aracın izini
kaybedeceğine bakıldı. Ağır yapısı nedeniyle
Nissan, burada dışa doğru kayıyor.

Viraj sektör zamanı:
GT-R 4.07 sn
Porsche 3.67 sn
Burada hassasiyet önemli:
Başarılı denge iyi zaman
anlamına geliyor. 911
burada bir nebze daha iyi.

Maksimum hız:
GT-R 222.38 km/s
Porsche 219.37 km/s
Pistte ulaşılan maksimum hızı güç
ve ağırlık belirliyor. Nissan’a bu
disiplinde, çok hızlı çalışan DSG
şanzımanı da yardımcı oldu.

Viraj sektör zamanı:
GT-R 4.29 sn
Porsche 4.14 sn
Bu saç tokasını andıran virajda
güç aktarımı öne çıkıyor. Kilitli
diferansiyel sayesinde
Porsche, Nissan’ın 4×4
sistemini geride
bırakabiliyor.


~Tur zamanları

GT-R 1.30,73 dk
Porsche 1.29,50 dk
Tur zamanı bu noktada ölçülüyor.
Porsche GT3 RS 4.0, burada Nissan’a
hatırı sayılır bir fark atıyor.

Sonuç

Porsche kazandı
Porsche ile Nissan’ın test pistindeki tur zamanları arasındaki fark 1
saniye civarında. Bu rakam bir şeyin açık şekilde belli olmasını sağlıyor:
Kronometrenin yeni kralı 911 GT3 RS 4.0. Peki ama ne pahasına? Çünkü
Nissan GT-R, neredeyse aynı performansı yarı fiyatına sunuyor.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.