Seat Leon’un Hollywood filmlerini
andıran reklamları hala aklımın bir
köşesinde bütün canlılığı ile duruyor.
Karanlıkların içinden çıka gelen
otomobil etkileyici ve karizmatik tasarımı
ile hepimizin aklında önemli
izler bırakmıştı. İspanyol ateşi olarak
adlandırdığım Leon, günümüzde yine
radikal bir değişim geçirdi ama bu kez
daha sıradan olacak şekilde.
Aslında bu değişime Avrupalı çizgilere
daha iyi bir uyum sağlama amacıyla
yapılmış gözüyle bakıyorum. Yine çekici
hatlarının sayısı oldukça fazla ama
eskisi gibi değil. Önden görünümde
keskin bakışlı farları ile biraz agresif
bir tasarımı var. Bakışlarındaki bu
keskin ifade, petek dokulu havalandırma
ızgaraları ile daha da çekici bir
hale getirilmiş. Motor kaputunun
bol hatlı tasarımı ile genel çizgilerin
uyum içinde olması sağlanmış.
Profil
görünümündeki derin kesikler ve başarılı
ütü izlerinin arka tarafa etkileyici
bir biçimde geçmesi sağlanmış. Ancak
arka tarafın şişkin yapısının tasarımı
bence, aracın bütününe uymayan bir
görünümün ortaya çıkmasına neden
olmuş. Bu bölümde son dönemlerde
İtalyan markalarında görmeye başladığımız
şişkin bir yapı var. Aynı zamanda
bana SW karoserli otomobilleri andıran
bir uygulama da olmuş gibi geldi.
Yaşam alanına geçtiğimde Golf çizgilerinin
etkisini açık bir şekilde gördüm.
Kompakt sınıfın önemli oyuncularından
biri olan Golf ile aynı alt yapıyı
kullanan Leon’un yaşam alanında bu
işbirliği (VW’nin yeni MQB platformu)
fazlasıyla hissediliyor. Elbette Leon’a
özgü detayları da var ama benim ilk
izlenimim bu şekilde.
Sivri formlu tasarımın iç mekanda da
benimsenmiş olması, özellikle kokpit
tasarımının çekici görünmesini sağlıyor.
~Koltukların karakteri ve vücudu
tam olarak sarması da sevdiğim bir
uygulama. Aynı zamanda performanslı
kullanımlar sırasında yan desteklerin karakterini de beğendim. Kullanım
açısından yaşam alanında önemli bir
sorun yaşanmıyor. Görüş açıları konusunda
A sütunu, özellikle şehir
kullanımları sırasında biraz sorun yaşatıyor.
Ayrıca arka görüş konusunda
da bazı sıkıntılar var. Havalandırma
ızgaralarının sivri formlu yapısı görünüm
açısından iyi ama kullanım
açısından hayatı zorlaştırıyor. Yaşam
alanı genişliği konusunda çok önemli
bir problem yaşamadım. 5 kişinin konforla
yolculuk edebileceği iç mekan,
kompakt sınıf beklentilerini karşılıyor.
Bagaj hacmi ve araç içinde sunulan
eşya gözlerinin sayısı da yeterli.
Teste 1.4 lt 140 HP güç üreten TSI
motor seçeneği ile gelen Leon, FR
versiyonu ile sportif görünen karakterini,
bu motor seçeneği ile yeteri
kadar besliyor. Altı ileri oranlı manuel
şanzıman ile kombine edilen benzinli
ünite, turbonun
getirdiği etki
ile Leon’u oldukça
atak bir karaktere
büründürüyor.
Vites geçişleri bu
otomobilin en sevdiğim
yanlarından
biri oldu. Bu otomobili
çift kavramalı DSG şanzıman ile
daha mı fazla tercih ederim? Açıkçası
bu manuel şanzıman, DSG’yi seven
benim bile aklımı çelebilecek kadar
iyi çalışıyor. Vites geçişlerini net bir
şekilde hissetmeyi sevenlerdenseniz,
benim gibi düşüneceğinize eminim.
Performans sonuçları ve yüksek hızlara
çıkma isteği yüksek olan Leon, yere
de son derece sağlam basıyor.
Kullanım
sırasında Golf’un beğendiğim
sürüş karakterini direkt olarak bulmam
bu otomobile de güven duymamı
sağladı. Başarılı bir direksiyon simidi
ile yapılan yönlendirmeler de oldukça
keskin ve net. ~Süspansiyon sisteminin
çalışma karakteriyse ilk etapta, konfor
odaklı olduğunu düşündürüyor ama
hızlı sürüşler sırasında verdiği tepkiler
son derece iyi. Fiyat listesi 42 bin
400 TL’den başlayan Leon’un sportif
karakterli versiyonunda fiyatlar 50 bin
TL sınırının üzerine çıkıyor ki bu bana
göre biraz yüksek bir rakam. Daha uygun
olması gerektiğini düşünüyorum.
Sonuç
Seat Leon yine radikal bir değişim geçirdi.
Bir önceki nesildeki, o son derece farklı
kimliğini bir kenara bırakarak, Avrupalı
kullanıcıların beklentilerine cevap veren,
yepyeni ama jenerik bir kimliğine büründü.
Yine de bu tasarımını, arka formu
hariç beğendim. Yaşam alanında da FR
donanım paketinin getirdiği artıyla iyi bir
tasarım ve kullanışlı bir alan var. Sürüş
karakteri ve performansı göz dolduruyor
ama fiyatının daha iyi olması gerekirdi.
Bir yanıt yazın