Aslına bakarsanız bu davet bizlere ilk
olarak ulaştığında biraz tereddüt ettik.
Çünkü söz konusu olan bir kamyonu
İstanbul Park Pisti’nde kullanmaktı.
Ancak İstanbul Park Pisti’nde yeni sezondan
itibaren kamyon yarışlarının düzenlenecek
olması nedeniyle aklımızda “belki de esprili
bir haber yapabiliriz” fikri de belirdi. Davet
mektubunu detaylı bir şekilde incelediğimiz
zamansa kararımızı hemen verdik: Gidiyoruz!
İstanbul Park Pisti’nde daha önce birçok
davete katılmış ve orada çeşitli otomobilleri
kullanmış bir ekip olarak yola koyulduk. Bize
bu davet Scania tarafından yapılmıştı ve başlığında
“sergilendiği tüm ülkelerde büyük ilgi
gören Black Amber konsept aracı ile gerçekleştirilecek
test sürüşü aktivitesi” yazıyordu.
Piste ayak bastığımız anda ne kadar iyi
bir karar aldığımızı hemen gördük. Çünkü
karşımızda, karizmatik ve elbette son derece
heybetli bir araç duruyordu: Black Amber.
Svempas’ın eli değmiş
Bu araç Scania tarafından 2009 yılında
sınırlı sayıda üretilen “Dark Diamond”ın
ardından, yeni bir versiyon olarak hazırlamış.
Sadece 100 adet üretilecek olan “Black
Amber” ağır ticari araç pazarında geleceğin
tasarım trendlerini belirleyici bir rol oynaması
hedefi ile yaratılmış.
Sınırlı sayıda üretilecek olan bu araç, tasarımıyla
daha kullanmaya başlamadan bize ne
denli güçlü olduğu yönünde bir fikir vermişti.
Ancak teknik özelliklerini öğrenmeye başladıkça
bizi çok büyük bir tecrübenin beklediğini
gördük. İsveçli tasarım ve modifikasyon
şirketi “Svempas” işbirliği ile geliştirilen Black
Amber, karşımızda tüm güzelliği ve ihtişamı
ile duruyordu. Yapılan açıklamalara göre
şekillenmesi milyonlarca yılı alan mücevher
benzeri taşlaşmış bir reçine olan kehribarı
ilham olarak kendine almıştı Black Amber.
~Tasarımı üst sınıf
Black Amber siyah ve koyu kahverengi alevlerden
oluşan özgün tasarımına ilave olarak
krom dış eklentilere, siyah deri koltuklara ve
LED aydınlatmalara sahip. Black Amber’de
kabin içi ve kabin dışında fark yaratmak
amacıyla birçok aksesuar da bulunuyor. V8
logoları aracın birçok yerinde kullanılırken
dış tasarımında koyu renkli ön panjur, krom
logo ve detaylar, egzoz çıkışı ve isteğe bağlı
siyah çerçeveli xenon farlar, kabin içinde ise
yine isteğe bağlı siyah deri koltuklar, spor
pedal kiti gibi detaylar mevcut.
730 HP-3500 Nm
Elit bir tasarıma sahip olan Black Amber,
yeni V8 serisi motor, Highline ya da Topline
kabin seçenekleri, Euro 3, 4, 5 ya da EEV
normlarında 500 HP’den 730 HP’ye değişen
güç üreten versiyonları ile müşterilerinin
beğenisine sunuluyor.
Bizim kullanacağımız araçta ise yine yapılan
açıklamalara göre şu anda seri üretim olarak yollara çıkan en güçlü V8 motor kullanılıyordu:
730 HP güç ve 3500 Nm tork.
Elbette yanımıza bize yardımcı olmak için
hazır bulunan bir eğitmen eşliğinde bu araca
tırmanarak (çok kolay bir şekilde) ulaştığımızda
öncelikli olarak yaşam alanı dikkatimizi
çekti. Yaptığımız küçük bir hesapla neredeyse
5 metrekareyi bulan bir genişlik ve boyu 2
metre olan bir yetişkinin bile rahatlıkla ayakta
durabileceği bir kullanım alanı. İki koltuğun
ortasında bulunan ve önemli bir yer kaplayan
motor konusuna da önemli bir çözüm bulunmuş
ve bu alanın büyük bir bölümü de yaşam
alanına dahil edilmiş. Ayrıca kabin içinde
pratik bir DVD ve navigasyon monitörü, 22
inç ekranlı LCD TV, ses sistemi ve arka görüş
kamerasını içeren detaylara da yer verilmişti.
Tek kelime ile çok etkilendik.
~Otomatik şanzımanı var
Kontak anahtarını çevirmemizin ardından
bir büyük şok daha yaşadık çünkü bu devasa
araçta otomatik şanzımana yer verilmişti.
Direksiyon simidinin hemen önünde yer alan
bir kumanda elemanı ile son derece rahat bir
şekilde vites seçimini yaptık ve hafifçe gaza
dokunduk: İnanılmaz bir güç sesi ortalığı
inletti ve sakin bir şekilde harekete geçtik.
İşte “böyle bir tecrübe gerçekten yok.” Pistin
üzerinde attığımız her turun ardından kullanımına
biraz daha alıştık ve manevra kabiliyeti
ile göz kamaştıran araçtan her turda biraz
daha fazla keyif alarak yolumuza devam ettik.
Sürüş şeklini denetliyor
Bu sırada, araçta bulunan Scania Sürücü
Destek Sistemi, sürüş eğitimlerinde ekonomik
sürüş ile ilgili verilen temel prensipler doğrultusunda
sürücünün
kullanımını, rampada
sürüş, öngörülü
kullanım, fren kullanımı
ve vites seçimi
açısından değerlendirerek bize geri bildirimlerde
bulunuyor. Doğru kullanımları puanlayarak,
hatalı uygulamalarda tavsiyelerde
bulunarak sürücünün tekniğini geliştirmesi
konusunda yardımcı oluyor. Elbette ilk başta
puanımız iyi değildi ama kullanımı kavrayınca
puanımızı da yükselttik.
Son derece konforlu
Bu sürüş sırasında elbette bizi en çok etkileyen
konu güçlü görünümünü güçlü bir motor
ile kombine etmiş olmasıydı. Performans
konusunda dünyanın en önemli modellerinin
birini kullanmak ve onun tüm enerjisini hissetmek
çok önemliydi.
Ancak dikkatimizi
çeken diğer bir konu
da konfor oldu. Hem
bir oturma odası hem
de yatak odası olarak kullanılabilen iç mekanın
yalıtımı oldukça başarılıydı. Kullanım
sırasında sarsıntılar iç mekana minimum
şekilde yansıyordu. Black Amber’i küçük
sınıf bir otomobil kadar rahat ve konforlu bir
şekilde kullanmış olmamız elbette büyük bir
şaşkınlık yaşamamıza neden oldu. Neticede
Black Amber, ne kadar rahat ve konforlu
olursa olsun, sonuçta kamyon pazarının en
iddialılarından biriydi. İşimiz bitip, derginin
yolunun tuttuğumuzda bizler bu araçla çok
önemli bir tecrübe edinmiştik artık.
Bir yanıt yazın