110 yılı aşkın süredir dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Goodyear’ın Lüksemburg’da yerleşik Araştırma, Geliştirme ve Değerlendirme Merkezi Lastik Test Departmanı Başkanı Emmanuel Robinet, “Sürücüler, doğru şekilde şişirilmiş lastiklerin doğru performans göstereceğini genelde unutuyor. Kapsamlı lastik testleri, hava basıncının aracın genel sürüş davranışı ve durma mesafesi üzerinde etkisi olduğunu göstermektedir. Lastik basınçlarındaki hatalar, araç güvenliğinin yanı sıra lastiklerin potansiyel kilometre performansı ve aracın yakıt verimliliğini de düşürüyor” dedi.
Goodyear Lastik Test Departmanı Başkanı Robinet’e göre, sürücüler genellikle üç klasik hata yapıyor; yola çıkmadan önce lastik basınçlarını kontrol etmiyor, lastikler ısındıktan sonra basıncı kontrol ediyor (yanlış sonuçlar elde edilebiliyor) ya da aracın yüklü olması halinde ağırlığı dikkate almıyor.
Daha güvenli ve konforlu sürüş için lastikleri doğru basınçla şişirin
Lastiklerin doğru şekilde şişirilmesi virajlarda aracın tutuş performansı için çok önemlidir. Fark edilmeyen basınç kaybı ve lastiğin az şişmiş olması durumunda aracın ağırlığı, lastik sırtının dış kısmı üzerine biner ve basıncın lastiğin genişliği boyunca eşit olarak yayılmasına engel olur. Diğer bir deyişle; lastik döndükçe yan duvarın olması gerekenden daha fazla ısınması, hem performansı hem de güvenliği olumsuz olarak etkiler.
Lastikleri az şişirmenin, basıncın, yol üzerinde eşit derecede dağılmaması anlamına geldiğinin altını çizen Goodyear Lastik Test Departmanı Başkanı Robinet, “Bu durum, lastiklerin yol tutuşunu engeller ve özellikle ağır yüke sahip araçların sürüşünü olumsuz etkiler. Durma mesafesi uzar ve viraj alma becerisi azalır. Bunlar da kontrol edilemeyen sürüşe neden olur. Goodyear lastikleri, en son teknolojiler ile donatılmış yüksek performanslı ürünlerdir. Özelliklerinden en etkili şekilde yararlanabilmek için doğru lastik basıncı uygulanmalıdır” dedi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın