Yollar onunla daha eğlenceli

Mini, Fiat 500, Citroen DS3, Alfa
MiTo gibi eğlenceli otomobillerin yer
aldığı en küçük sınıfa gözünü çeviren
Audi, A1 modelini satışa sundu.

Fiyat açısından biraz daha iyisini
bekliyor olsak da bu sevimli otomobil
için ödenecek bedele çok fazla
dememiz mümkün görünmüyor.
A1, sevimli karoser yapısı ile sanat
eserlerinden fırlamış gibi görünüyor.

A1’in en önemli eksikliği ise Mini’nin
karşısına çıkartabileceği güçlü bir
motorunun olmaması: En güçlü ünite
bile 122 HP güç üretiyor.

Polo platformunu kullanan A1,
genç, şehirli, yaşam stili odaklı bir
kitleyi hedefliyor. Modern tasarımı
ile ön plana çıkan A1, büyük ızgarası
ile eğlenceli görünümüne biraz asilik
de katıyor. Hemen dikkat çeken
farklı renkteki tavan kemerleri ise bu
otomobili diğerlerinden ayıran en belirgin
özelliklerinden.

A1 adeta bir bukalemun gibi: Dinamik
kullanımlar sırasında agresif,
sakin ve keyif alınan yolculuklarda
ise son derece eğlenceli.

Dışında olduğu gibi A1’in yaşam
alanında da eğlence ön planda. Hava
kanalları, çift renkli tasarımı, LED
kullanılan iç tasarım aydınlatmaları
gibi özellikleri beğenimizi kolay
kazandı. A1, orta konsoldaki açılıp
kapatılabilen büyük ekranı ile küçük
bir bilgisayar gibi kullanılabiliyor.
Örneğin cep telefonunuzda yer alan
şarkıları direkt olarak bu sistemden
görmeniz ya da SD kart ile yanınızda
taşıdığınız verileri kullanmanız
mümkün. Kaliteli yaşam alanında,
sessizlik, müzik sisteminin performansı
ve mekanik bir gürültü kirliliğinin
olmaması da önemli birer artı.
Ön tarafta oturan yolcular için yeterli
yaşam alanını sunan A1’in arka tarafı
ise kısıtlı. Arkaya geçiş de çok rahat
değil. Arka tarafta sunulan diz,
omuz ve baş mesafesi konusunda da
sıkıntı var. Görüş açıları konusunda
ise camların küçük yapısı nedeniyle
kısıtlama yaşanıyor.

Sürüş konusunda A1, istendiğinde
agresif istendiğinde keyifli olabiliyor.
Sürüş pozisyonunu rahatlıkla
ayarlayabildiğimiz araçta, koltukların
kalitesi, minder sertlikleri de
çok iyi. A1, başarılı ağırlık dağılımı
ile son derece güvenli bir otomobil.
Hızlı viraj girişlerinde otomobil her
zaman stabil yapısını koruyor. Konfor
da oldukça iyi: Sert çukur geçişlerinde
dikkatli olmanın gerekmesi
dışında A1 için önemli bir sorun yaşatmıyor.
Standart olarak sunulan
elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelle
donatılan ESP dengeleme programı
da güvenli sürüş konusunda etkin
bir rol oynuyor.

Dizel motorun performansı, tutumlu
yakıt tüketimi ve yaşam alanına
gürültü yansımaması olumlu
özellikler. Üst devir bandı kullanımında
motorun karakteri gayet iyi.
Yakıt tüketimi açısındansa dizel motor
yakıt ibrelerini kontrol etmemize
neden olacak kadar cimri tüketimlere
imza atıyor.

Sonuç

Audi A1 son derece eğlenceli bir otomobil. Sevimli
bir tasarıma sahip olan A1’in tasarımındaki
usta detaylar agresif bir görünüme
de neden oluyor. Yaşam alanı konusunda da
aynı eğlenceli detayları kullanıcısına sunan
A1, dengeleri değiştirecek bir otomobil olacak.
Sürüş karakteri ve sürüş güvenliği konusunda
onun bir Audi olduğunu söylememiz
yeterli olacaktır. Fiyatı biraz daha iyi olabilirdi
ama bu fiyat için de yüksek diyemeyiz.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Yollar onunla daha eğlenceli

Audi markasının farklı sınıflardaki yükselişi devam ediyor. Ürün gamını sürekli olarak geliştiren Alman otomobil üreticisi yeni modelleri ile bu tırmanışını daha da hızlandırmanın planlarını yapıyor. Mini, Fiat 500, Citroen DS3, Alfa MiTo gibi eğlenceli otomobillerin yer aldığı en küçük sınıfa da gözünü çeviren Audi, bu segmentte A1 modelini satışa sundu. Ülkemiz yollarında da boy göstermeye başlayan Audi’nin motor kaputunun altında biri dizel, diğeri de benzinli olmak üzere iki farklı motor seçeneği bulunuyor. 1.4 TFSI 122 HP güç üreten motor, istendiği zaman S-Tronic otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. 105 HP güç üreten dizel motor seçeneği ise ülkemizde 5 ileri oranlı manuel şanzımanla birlikte satışa sunuluyor. 24 bin 378 Euro’dan başlayan fiyat listesine sahip olan Audi A1’in fiyatı, test otomobilinde de olduğu gibi dizel motor seçeneği ile birlikte 26 bin 678 Euro’ya çıkıyor. Satış fiyatı açısından biraz daha iyisini bekliyor olsak bile bu küçük ve sevimli otomobil için ödenecek bedele çok yüksek dememiz mümkün görünmüyor. Yolları renklendirecek otomobillerden birisi olacak olan A1 ile yolların daha eğlenceli olacağı ise kesin. Kullanıcılarının kendilerini birer sanatçı gibi hissetmesinede neden olacak olan A1, sevimli karoser yapısı ile tıpkı bir sanat eserlerinden fırlamış gibi görünüyor. Fakat tasarım konusunda çelişkili görüşlerin olduğunu da dile getirelim. ~Bazı otomobillerde söylediğimiz gibi A1’in tasarımı ya çok beğeniliyor, ya da beğenilme konusunda önemli bir sıkıntı yaşıyor. Bizlerin yaptığı değerlendirme onun kesinlikle iyi ve çok sevimli göründüğü yönünde oldu.  Audi A1’in rakipleri karşısında elini güçlendirmek için önemli kozları var. Fakat onun en önemli eksikliği, şimdilik, Mini’nin karşısına çıkartabileceği güçlü bir motoru olmaması. Mini modelleri çok güçlü motor seçeneklerine sahipken, A1’de en güçlü ünite 122 HP güç üretiyor. Elbette bu gövde yapısı için az bir güç değil ama daha güçlü motor seçenekleri arayanların beklentileri farklı yöne kayabilir. Bu konuda Audi yönetiminin elini çabuk tutacağını ve daha güçlü A1’i yakın zamanda yollara çıkaracağını düşünüyoruz. Audi A1, VW grubunun en çok satan modellerinden biri olan Polo’nun altyapısı üzerinde hayat buluyor. Polo platformunu kullanan A1, geçmişte de olduğu gibi bu otomobilin platformunu kullanan Audi 50’nin yerine alacak. Bu yönde Audi’nin bir denemesi de A2 modeliyle olmuştu ama bu deneme açıkçası çok başarılı olamadı. Genç, şehirli, yaşam stili odaklı bir kitleyi kendisine hedef olarak seçen A1, sevimli görünüyorama salt bu özelliklerin arkasına saklanmaya da pek niyetli görünmüyor. Modern tasarımı ile ön plana çıkan A1, büyük ızgarası ile eğlenceli görünümüne biraz asilik de katıyor. ~Hemen dikkat çeken farklı renkteki tavan kemerleri ise bu otomobili diğerlerinden ayıran en belirgin özelliklerinden. Aynı zamanda bu kemerler, kaslı yapıları ile otomobile dinamik bir etki de kazandırıyor. Oluklu ve bol katlı geçişlere sahip olan bir tasarıma sahip olan A1, yırtıcı balıkların görünümünü andıran yüzü, yan tarafta ise yüzgeçlere gönderme yapan bir tasarıma sahip. Bu otomobil adeta kullanım şekline göre bir bu kalemun özelliği gösteriyor. Dinamik kullanımlar sırasında agresif, sakin ve keyif alınan yolculuklar sırasında ise son derece eğlenceli bir görünüme bürünüyor. LED teknolojisinin kullanıldığı farları ise dikkat çekiyor ama tasarımlarının daha iyi olmasını beklerdik.  Dışında olduğu gibi A1’in yaşam alanında da eğlence ön planda. Hava kanalları, çift renkli tasarımı, LED kullanılan iç tasarım aydınlatmaları gibi özellikleri beğenimizi kolay kazandı. Bunun yanında rakiplerinin karşısına güçlü çıkmasının en önemli nedenlerinden birisi, A8’de de kullanılan MMI sistemi olacak. A1, orta konsol üzerinde açılıp kapatılabilen büyük ekranı ile küçük çaplı bir bilgisayar gibi kullanılabiliyor. Örneğin cep telefonunuzda yer alan şarkıları direkt olarak bu sistemden görmeniz yada çift SD kart ile yanınızda taşıdığınız verileri kullanmanız mümkün. Yüksek kaliteye sahip olan yaşam alanında, sessizlik, müzik sisteminin performansı ve mekanik bir gürültü kirliliğinin olmaması da önemli bir artı.~ Ön tarafta oturan yolcular için yeterli yaşam alanını sunan A1’in arka tarafında ise kısıtlı bir alan var. Ön koltukların katlanması ve arkaya geçiş özellikle kumanda yerlerinin biraz aşağıda olması nedeniyle çok kolay değil. Arka tarafta sunulan diz, omuz ve baş mesafesi konusunda da sıkıntı var. Çerçevelerin kullanılması ile eğlenceli bir hal alan yaşam alanında, MMI, havalandırma ve müzik sisteminin bulunduğu alanlarda da bu çerçevenin kullanılması gerekirdi. Orta konsol bu nedenle biraz karanlığa gömülmüş durumda. Direksiyon simidinin üzerinde bile bol bolkrom kaplama kullanılırken, bu bölümün sade bırakılması iyi bir fikir olmamış. Bazı yerlerde kullanılan plastik kalitesi ve bazı kumandaların maliyet kaygısı ile yaşam alanına aykırı görünmeside, A1’in anlam veremediğimiz yönlerinden oldu. Görüş açıları konusunda ise camların küçük yapısı nedeniyle alışkanlık gerektiren bir kısıtlama var. Sürüş karakteri açısından baktığımızda da A1’in, tıpkı tasarım konusunda olduğu gibi, istendiğinde agresif istendiğinde keyif aracı olarak kullanılabileceğini belirtelim. Sürüş pozisyonunu rahatlıkla ayarlayabildiğimiz araçta, koltuk ve direksiyon simidinin yükseklik ayarları da kolaylıkla yapılıyor. Koltukların kalitesi, minder sertlikleri de çok iyi ayarlanmış. Konforlu ve güvenli yolculukların ipuçlarını öncelikli olarak koltukları veriyor. ~Küçük sınıfta yer alan diğer otomobilleri göz önüne aldığımızda, birçoğunun yanından zorlanmadan, rahatlıkla geçeceğini düşündüğümüz A1, başarılı ağırlık dağılımı ile son derece güvenli bir otomobil. Süspansiyon sisteminin performanslı kullanımlar sırasında verdiği güveni de asla göz ardı edemeyiz. Hızlı viraj girişlerinde otomobil her zaman stabil yapısını koruyor. Süspansiyon sisteminin yol konforu da oldukça iyi. Sert çukur geçişlerinde dikkatli olmak gerekiyor ama bunun dışında İstanbul’un sürprizli yolları A1 için önemli bir sorun oluşturmuyor. Standart olarak sunulan elektronik sınırlı kaymalı diferansiyelle donatılan ESP dengeleme programı da güvenli sürüş konusunda etkin bir rol oynuyor. Ele oturan bir direksiyon simidine sahip olan aracın yönlendirme kabiliyetide net ve keskin. Direksiyon sisteminin sertlik ayarı da çok iyi yapılmış. Biraz sert bir direksiyon sistemine sahip olmasına rağmen kadın sürücüler A1’i çok rahat bir şekilde yönlendirebilecekler. Sevimlilik abidesi olarak yola çıkan A1’i dizel motor seçeneği ile satın almaksa ekonomik tüketim için iyi bir karar olabilir. Fakat şehrin sükseli caddelerinde dizel motor gürültüsü karizmanın çizilmesine neden olabilir mi? Bu karar sizin. Dizel motorun performansı ve yaşam alanına gürültü yansımaması olumlu özellikler. Alt devirlerde yaşanan performans azlığı ise bu otomobilde sıkıntı olarak notlarımız arasına yansımadı. Üst devir bandı kullanımında motorun karakteri gayet iyi. Yakıt tüketimi açısındansa dizel motor yakıt ibrelerini kontrol etmemize neden olacak kadar cimri tüketimlere imza atıyor.~SONUÇ
Audi A1 son derece eğlenceli bir otomobil. Keyifli ve se-vimli bir tasarıma sahip olan A1’in tasarımındaki usta detaylar onu aynı zamanda ag-resif bir görünüme de büründürüyor. Yaşam alanı konusunda da aynı eğlenceli detayları kullanıcısına sunan A1, dengeleri değiştirecek bir otomobil olacak. Sürüş karakteri ve sürüş güvenliği konusunda onun bir Audi olduğunu söylememiz yeterli olacaktır. Fiyatı biraz daha iyi olabilirdi ama bu fiyat için de yüksek diyemeyiz.

(+) Görünüm, eğlence, güvenlik, sürüş, ekonomi, yönlendirme, MMI
(-) Karanlık orta konsol, görüş açıları, bazı plastik malzemeler, alt devirler


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.