Pirelli’nin 2011–2013 arasındaki 3 yıllık dönemde tek lastik tedarikçisi olarak Formula 1’e destek vermesiyle birlikte dünyanın her yanından sporseverlerin ve sürücülerin dikkati markaya yöneldi. Formula 1 takımlarının beklentilerine cevap veren lastikler geliştiren Pirelli, böylece lastiklerin bir aracın performansı açısından ne kadar önemli olduğunu gözler önüne seriyor. Her yarışta giderek büyüyen izleyici kitlesi, lastiklerin – ister spor amaçlı ister yolda kullanılanlar olsun – “siyah ve yuvarlak şeyler” den ibaret olmadığını ve aslında bir aracın temel ve önemli bir parçası olarak performans ve güvenliği etkilediğini görüyor. Tüm bu özellikleri bünyesinde barındıran bir ürün; araştırma, ileri teknoloji ve karmaşık üretim süreçlerinden geçerken aynı zamanda ustalık ve ileri teknolojiye sahip yenilikleri içeren el emeği ve yüksek otomasyon süreçleri gerektiriyor.
Pirelli; tüm bu özellikleri vurgulamak, bir lastiğin geliştirilmesi ve üretilmesinin gerisindeki faaliyetleri ve stratejileri anlatmak ve Formula 1 deneyiminden doğarak lüks segmenti hedef alan bir lastiği- P Zero Silver’ı- tanıtmak amacıyla özgün bir iletişim biçimi ve sıra dışı bir mekân seçti: Çağdaş sanatın tanıtıldığı en prestijli uluslararası sergi alanlarından biri olan “Hangar Bicocca”
Lüks segmente yoğunlaşma kararı, Pirelli’nin sürekli ve hızlı evrim geçiren makroekonomik koşullar çerçevesinde her zaman daha gelişmiş yeni ürünler yaratmasını ve pazara sunmasını gerektiriyor.
Yakın geçmişteki Grand Prix’lerde elde edilen teknolojik deneyimler bu açıdan ortaya yeni fırsatlar çıkardı ve Pirelli’nin lüks yelpazesini genişleten araştırmacılarına yeni bir yüksek performans lastik geliştirme konusunda göstergeler ve ipuçları sağladı. Doğrudan Formula 1 lastiklerinden geliştirilen ilk yol lastiği ve P Zero ailesinin en yeni üyesi olan P Zero Silver, seriyle sadece adını ve estetik özelliklerini değil, planlama modellerini, malzeme teknolojisini ve üretim süreçlerini de paylaşıyor. Özellikle her yarışta elde edilen modelleme ve bağlantılı veriler, yeni bir lastiğin çok daha hızlı geliştirilmesini sağlarken, normalde iki yıl süren bu aşamanın süresi birkaç aya indi. Lastiklerin performansını laboratuvar ortamında test etmek Pirelli’ye yeni ürünlerin uygulanmasını hızlandırmak ve özellikle yüksek performans lastiklerine uyan bir biçimde planlama sürecinin en yüksek sportif düzeyde test edilmesini sağlamak gibi yeni rekabetçi avantajlar getirdi.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Bir yanıt yazın