Pirelli, güneşin kendini göstermesi ve havaların ısınmaya başlamasıyla birlikte, güvenliğinizi ve performansınızı artırmak ve yakıt tüketimi ile çevreye olan etkileri azaltmak için mevsimine uygun lastik kullanılmasını öneriyor. Kışın kış lastiği kullandıysanız güvenlik ve performansta kazandığınızın altını çizen Pirelli, şimdi ise kış lastiklerinden yaz lastiklerine geçerek aracınızı bahara hazırlamanın tam zamanı olduğunu hatırlatıyor ve bu dönemde kış lastiği kullanmaya devam etmenin, performans kaybı, daha fazla aşınma ve daha fazla yakıt tüketimine yol açacağını ifade ediyor.
Öte yandan Pirelli, 01 Nisan 2013 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere tüm yaz lastikleri alımlarına World’e özel 8 taksit ve 3 ay taksit erteleme fırsatı sunarken; kış lastikleri için de yetkili satıcıları vasıtasıyla lastik saklama hizmeti de veriyor.
Mevsime uygun lastik kullanımının güvenlik açısından da önem taşıdığına değinilirken, yaz lastiklerinin artı 7 derecenin üstündeki sıcak hava koşullarında, kuru ve ıslak zeminde daha kısa fren mesafesi sağladığı belirtiliyor. Havalar ısındığında kış lastiği kullanıyor olmak; güvenlik ve konfordan feragat etmeniz anlamına gelirken, yakıt tüketimini de artırıyor. Lastikler binek otomobillerde %20 oranında yakıt tüketimine etki ediyor. Yaz lastiklerinin dönme direncinin kış lastiklerine oranla daha düşük olması, daha az yakıt ve daha az aşınma anlamına geliyor.
Pirelli, kontrollü hızlanma ve ani frenlemenin sürüş güvenliği kadar yakıt ekonomisi için de önemli olduğu belirtirken, araç bakımlarının düzenli olarak yapılması gerektiğini hatırlatıyor. Aynı zamanda yumuşak bir sürüş tarzı benimsemek, ani hızlanma ve frenlemelerden kaçınmak, araç klimasını dikkatli kullanmak ve gerekmedikçe elektrikle çalışan cihazların kapatılması konusunda da uyarılarda bulunuyor.
Islak Zeminde Güvenli Sürüş ve Frenleme
Islak zeminde karşılaşılabilecek en büyük tehlikelerden biri olan suda kızaklama, lastiğin su birikintisi içinde adeta yüzmesine ve ani tutunma kaybına neden oluyor. Bu durumda lastiğin yer ile teması kesilmiş olduğundan frene basmanın olumlu bir etkisinden bahsetmek mümkün değil. Yapılacak en mantıklı iş, ayağı gaz pedalından tamamen çekerek, motor devir hızının aniden yükselmesine engel olmak ve direksiyonu mümkün olduğunca sabit tutup, yol ile temasa geçildiğinde aracın doğru yöne gitmesine çalışmak oluyor.
Yine dönüş esnasında frene basmak, lastikler üzerindeki baskıyı iki katına çıkardığından frenleme kuvvetine zıt bir kuvvet yaratıyor. Bu kuvvet de aracın sürüş kararlığını ve dolayısıyla yol tutuşunu zora sokuyor. Bu nedenle, frenlemeyi daha önce yaparak zamanında yavaşlamak ve en önemlisi, lastikler düz konumdayken fren yapmak sürüş güvenliği açısından oldukça önemli bir yer tutuyor.
Not: Basın bülteninden derlemedir.
Yorum yazın