Yüksek performanslı akü!!!

Avrupa Birliği’nin giderek yükselen çevre standartları, artan trafik yoğunluğu ve yüksek yakıt fiyatlarıyla birleştiğinde, taşıt üreticilerini birçok yeni zorlukla başa çıkmak zorunda bırakıyor. Start/Stop sistemleri, taşıt hareketsiz durduğunda motoru otomatik olarak kapatıp, yakıt tüketimini ve emisyonları yüzde 8’ kadar azaltarak yenilikçi bir çözüm sunuyor. İşte bu nedenle Avrupa’da satılan yeni taşıtlarda Start/Stop sistemlerinin hızlı bir şekilde yaygınlaştığına tanık oluyoruz.

Bu sistemler çevre ve kaynakların korunmasına yardım ederken, çok daha güçlü aküler gerektiriyor. Geleneksel marş aküleriyle kıyaslandığında motor çalışmıyorken taşıtın tüm elektrikli ekipmanının beslenmesinden ve aynı zamanda da motorun tekrar tekrar çalıştırılmasından kaynaklanan yük ağırdır. Sart/Stop sistemiyle uyumlu akülerin daha yüksek güç çıkışı sağlamakla kalmaması, aynı zamanda daha yüksek derin devir dayanıklığı da sağlaması gerekiyor. Bu yüksek gereksinimler, AGM (Absorbent Glass Mat – Emdirilmiş Cam Elyafı) ya da EFB (Enhanced Flooded Battery-Özel polyester dokulu separatörlü, optimize edilmiş) teknolojisine sahip akülerle karşılanıyor.

Start/Stop teknolojisinde kilit rol akülerde

Start/Stop teknolojisi motorlu araç servisleri için de yeni gereksinimler getiriyor. Yeni aküler Bosch KTS serisi gibi bir test cihazı kullanılarak araç elektroniğine tanıtılması gerektiği için Start/Stop sistemine sahip araçlarda akünün değiştirilmesi için servis ihtiyacı oluşuyor. Bir AGM aküsünün, orijinal ekipman olarak kullanılmış olması durumunda Start/Stop fonksiyonunun tüm kapsamının sağlanması için her zaman yine bir AGM aküyle değiştirilmesi gerekiyor. Bu durum akünün Start/Stop sisteminin bir parçası olarak kilit bir rol oynamasından kaynaklanıyor, çünkü akü yönetim sistemi daha sonra motoru yeniden çalıştırmak için akünün yeterli kapasiteye sahip olduğunu kesinleştirince motorun kapatılmasına izin veriyor. Durma esnasında akünün, aracın elektrikli ekipmanının tamamına enerji sağlamaya devam etmesi ve sürücü debriyaja basar basmaz motoru yeniden başlatması gerekiyor. Akü değişikliği sırasında uygun akünün kullanılmaması veya akü bilgilerinin araca tanıtılmaması, sistem tarafından doğru değerlendirilmemesine ve aracın tekrar çalıştırılamamasına neden olabiliyor.

Not: Basın bülteninden derlemedir.


Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.