Mercedes yetkilileri, SLS AMG E-CELL denemesi için kısa bir kapalı pist ve bu pist üzerinde kukalarla oluşturulan yine kısa bir parkur belirlemişler. Ancak bu parkurda atılan kısacık bir tur bile bu spor otomobilin ne derece güçlü ve çevik olabileceğini gösteriyor. Sağ koltuğa oturan AMG mühendisi, bana otomobilin teknik özellikleri anlatmaya başlıyor… Bu ilginç elektrikli otomobilde, her biri farklı bir tekerleğin yakınına yerleştirilmiş, dört adet elektrik motoru bulunuyor. Motorların her biri dakikada maksimum 12.000 devir çevirebiliyor ve toplam güç 392 kW’a (533 HP)ulaşıyor. Maksimum tork ise 880 Nm gibi etkileyici bir değer. Bu müthiş tork elektrikli SLS’e, 4 saniyede 100 km/s hıza ulaşma imkanı tanıyor, bu değer V8 motorlu kardeşiyle hemen hemen aynı (571 HP ve 6.3 lt’lik V8SLS AMG, 3.8 sn’de 100 km/s’e ulaşabiliyor). Şimdi de bu performansı pist üzerinde kendi gözlerimizle, iliklerimize kadar hissetmek kalıyor. AMG mühendisi, orta konsolda bulunan dört kademeli güç ayarını ilk turda henüz birinci kademede tutuyor. Güç ayarlayıcının görevi, gerekli olmadıkça tekerleklere tam güç gitmesine engel olarak bataryaların sunduğu menzili uzatmak. SLS kukaların arasından ustaca süzülüyor. Daha sonra kademeli olarak, potansiyelde saklı bulunan gücü artırıyoruz ve SLS AMG E-CELL, gerçek yüzünü göstermeye başlıyor.~ Dururken bile maksimum torkun emrinize amade olması, tam gazla birlikte, duruştan yüksek sürate hızlanmaya geçtiğinizde, içinizin yağlarının erimesine ve kemiklerinizin koltuk döşemesine geçmesine neden oluyor, bunu rahatlıkla hissedebiliyorsunuz ve mideniz yeterince sağlam değilse, uzun süre gaza tam olarak basamıyorsunuz. SLS’in bu gücü 480 kW’lık Lityum-İyon pillerden geliyor. Genel anlamda SLS AMG E-Cell’in kullanımı da çok kolay. Vitesi seçmek için orta konsoldaki P, R ve D düğmelerinden birine 1 saniye süreyle basmak gerekiyor. Otomobilin çalışmakta olduğunu sesinden anlamak güç ama gaza bastığınızda otomobilden hemen gerekli tepkiyi alıyorsunuz. Budenli güçlü bir elektrikli otomobile ihtiyaç var mıydı peki? Mercedes yönetimi, “AMG Performance 2015” hedeflerine ulaşmak için gerekli olduğunu düşünüyor.
Hırant KASAPOĞLU/İSPANYA
Yüksek voltajlı martı kanat
Performans ve çevre faktörlerinin bir arada bulunabileceğini gösteriyor.
Yorum yazın