Hyundai’nin bazı taktikleri yükselme
hızını açıklıyor. Örneğin direkt olarak
Golf sınıfını hedefleyen i30… Sonuç
olarak Koreli üretici Avrupalı tüketicilerin en
sevdiği sınıflara yoğunlaşıyor. i30’un Elantra
adlı öncüsü, geçmişte sadece ucuz fiyat kozunu
oynuyordu. Ancak ucuz olmasına rağmen hem
görsel hem de teknolojik olarak oldukça basit
kalıyordu. 2007 yılında Hyundai ikinci kademeye
geçti: İlk i30 artık göze hoş gelen ve tutumlu bir
otomobil olmasına rağmen halen uygun fiyatlıydı.
2011’de yani 3’üncü aşamada yeni i30, hemen
her alanda Avrupalı rakipleriyle aynı seviyeye
gelirken, “kelepir” karakterini de biraz olsun
korumayı başardı.
Şimdi Hyundai yeni bir hamle daha yapıyor:
i30’un station wagon versiyonu. Görsel olarak
i30 CW, arka kısmı haricinde binek kardeşine
çok yakın ancak öncüsüne göre daha olgun bir
görüntü çiziyor. Dış boyutları pek değişmese de
iç mekanda hatırı sayılır iyileştirmeler var.
Örneğin
önceden 415 lt olan standart bagaj hacmi
528 lt’ye, 1395 lt olan maksimum hacimse 1642
lt’ye çıkmış. Sonuç olarak bu rakamlar, başarılı
bir orta sınıf stationını aratmayacak kadar büyük.
Hyundai’nin felsefesi burada da kendisini hissettiriyor:
Çok fazla olmayan bir bedel karşılığında
bolca kullanışlılık. Konu bir station olduğunda
bu strateji kesinlikle işe yarayacaktır.
i30 CW aynı zamanda pratik olmayı da başarıyor:
Alçak yükleme eşiği, bagaj zemininde
gizli gözler, tek bir hareketle yatırılabilen arka
koltuk sırtlıkları, öne doğru katlanabilen arka
koltuk minderleri… Koltukların hem sırtlık hem
de minderleri katlandığında ortaya tamamen düz
bir zemin çıkıyor.
~Station i30’un diğer özellikleriyse önceden de
alıştığımız gibi. Sürüş izlenimlerimize aracın
110 HP’lik 1.6 CRDi motorlu versiyonu konuk
oldu. Bu motorla yeterli performansı yüksek bir
tasarrufla (4.3 lt/100 km) sunan motor, biraz
homurtulu çalışıyor. Direksiyon ve süspansiyon
ayarları da biraz daha iyileştirme yapılabileceğini
düşündürüyor. Ancak bu eksiklikler kesinlikle
çok önemli değil. Sonuç olarak yeni Koreli
station, Avrupalı modellerle rekabet edebilecek
özelliklere sahip.
Teknik veriler Hyundai i30cw 1.6 CRDi
Önde enlemesine yerleştirilmiş 4 silindirli
turbo dizel motor; silindir başına 4 supap;
motor hacmi: 1582 cc; maksimum güç:
110 HP-4000 d/d; maksimum tork: 260
Nm-1900 d/d; önden çekiş; 6 ileri oranlı
manuel şanzıman; yakıt deposu: 53 lt; 0-
100 km/s: 11.8 sn; bagaj hacmi: 528-1642
lt; maksimum hız: 185 km/s; tüketim: 4.3
lt/100 km; CO2 emisyonları: 113 gr/km
Beğeni toplayanlar
Sunduğu bagaj hacmi kompakt sınıf
standartlarını aşıp orta sınıfla rekabet
edebilecek seviyelerde.
Can sıkanlar
Direksiyon, süspansiyon ve çalışma
karakterinde hala düzeltilebilecek
ufak tefek zayıflıklar bulunuyor.
Sürpriz oldu
Hyundai’nin model yenileme
konusundaki hızı da, ilerleme yeteneği
de şaşırtıcı. Hyundai yürümek yerine
koşuyor.
Sonuç
Hyundai’nin başarısı kesinlikle şaşırtıcı
değil. Çünkü
tam da normal
insanların istedikleri
şeyi sunuyor.
Hem de
gayet çekici fiyatlarla…
Test
aracımız i30
CW de bunlardan
biri: Büyük
bir bagaja sahip
gerçek bir
station.
Bir yanıt yazın