Fiat’ın üstsüz modeli Spider 50 yılın ardından yeniden vücuda geldi. Üstelik roadser “usta”sı Mazda MX-5’in zemini üzerinde!..
Fiat 124 Spider, efsane ismini değiştirmeden modern halini gösteriyor. Orjinal Spider formunu yepyeni bir İtalyan tasarımıyla birleştiren yeni 124 Spider’ı geçtiğimiz Ekim ayında Torino’daki Fiat Centro Stile Officina 83’te ilk kez gördüğümüzde, Fiat markasının tasarım alanındaki büyük başarılarını yeniden başlatacağına emin olmuştuk…
Arka tasarımında Maserati ve bagaj kapağı çıkıntısında da Fiat Egea’nın çizgilerinin birleştirilmişi diye yorumlamıştık… Ön görünüm ise ilk 124 Spider’ların olabilecek en modernize şekli diye düşünmüştük… Fakat asıl önemlisi, uzun motor kaputu ve üstündeki çıkıntıların, otomobile kattığı güçlü hava idi…
Hiçbir markada olmayan şekliyle ve hekzagonal panjurun iki tarafındaki organik gibi duran çok değişik yuvarlak gündüz ışıklarıyla, tüm markalarda birbirine benzemeye başlayan farlara göre bu kadar aykırı olmak, hele ki Mazda MX-5’e bu kadar benzememesi, çok hoşumuza gitmişti…
Yeni 124 Spider, MultiAir 1.4 litrelik 160 beygir gücündeki turbo benzinli motoruyla önümüzdeki yıl yollara çıkacak… Elbette manuel ve otomatik, 6 ileri şanzımanlarla… Güvenlik ve teknolojik donanımlarında eksiği olmayan, üstsüz sürüşler için dayanıklı kabin içi kaplama ve kumanda düğmeleri ile sağlam döşeme ve diğer aksesuarlarla hazırlanmış olan kumaş tavanlı yeni 124 Spider, öncelikle Prima Edizione Lusso olarak, en pahalı ve lüks şekliyle asfalta teker basacak…
Baştan aşağı eğlence aracı olarak düşünülmüş olan bu modern arkadan itişli Fiat üstsüzü, önde çift salıncaklı, arkada çok kollu süspansiyonuyla da, en az MX-5’ler kadar keyifli ve sert olacak gibi… Elektrik destekli kremayer dişli direksiyonu, hafif gövdesi, dengeli ağırlık dağılımı, hepsi, dinamik sürüşü garanti etmek için geliştirilmiş…
Bir raodster için olabilecek en sessiz sürüş iddiasına da sahip olan yeni 124 Spider, adaptif ön farları, kör nokta uyarı sistemi, arka çapraz trafik kontrol sistemi ve arka manevra kamera sistemi gibi, lüks otomobil özellikleriyle de doldurulmuş. Gövdesinin darbe enerjisini emen özel yapısı da, yaya ve kabin içindekilerin kazalardan en az zararla çıkması yönünde düşünülmüş.
Koltuk kafalıklarında bile hoparlörü olan 9’lu Bose ses sistemine yer verilmiş. Bunun yanında Connect 7.0 multimedya sistemi 7 inçlik ekranla kullanıcısı ve yanındakine hizmet ediyor. Isıtmalı koltukların konforu, anahtarsız giriş ve marş da, modern Spider’ın sürprizlerinden…
Okan Altan
Yorum yazın