Peugeot Sport’un ilk hibrit kompakt hatchback modeli 308 R Hybrid, sürüş keyfi, radikal performans ve kontrol altında tutulan tüketimi bir araya getiriyor. Peugeot Sport, R Hybrid’i, daha fazla gücü kabul eden Peugeot 308 temelinde geliştirmiş. Bu elektrikli benzinli hibrid, yüksek performans sergilemek üzere segmentte sportifliğin sınırlarını daha üst düzeye taşıyor.
İlk olarak bu yılın Nisan ayında tanıtılan araçta, bir benzinli ile iki elektrik motorundan oluşan Peugeot Sport güç ünitesi geliştirilmeye devam ederek, 500 HP’lik toplam sistem gücü ve 730 Nm maksimum tork değerlerine ulaşıldı. Üç sürüş modu (ZEV, HYbrid, HYbrid Spor) kullanılıyor ve Peugeot i-Cockpit, bu sürüş modları arasında geçişi kolaylaştırıyor. Ayrıca sürücü tarafından denetlenen Launch Control sistemi pistte daha hızlı kalkış yapmaya olanak tanıyor.
Dikkat çekici ve dinamik karakter
80 mm genişletilmiş tekerlek izleri üzerine oturan 235/35 R19 lastiklerle zemine tutunan Peugeot 308 R Hybrid, geniş hava girişli kaputun örttüğü etkileyici ön yüzü ve köşeli kenarlı ve düz yüzeyli mineral tamponu ile asfaltı adeta yutuyor. Damalı desenli ön ızgara, arkasında hibrit sistemi saklıyor. Peugeot 308 R Hybrid floresan pigmentler ve cam partiküllerin entegrasyonu ile etkileyici şekilde yoğun bir mavi renkle giyiniyor. Bu elektrik mavisi benzeri boya, hem hibrid motoru ve hem de tarihsel olarak Fransız yarış araçlarına özgü olan rengi çağrıştırıyor.
Yüksek ve temiz performans
Dört tekerlekten çekiş ve 500 HP güç ile Peugeot 308 R Hybrid’in azami hızı elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış. Hibrid sistemli 308, 0 – 100 km/s hızlanmasını ise 4.0 saniyede tamamlıyor ve 1000 m mesafeyi 22.0 saniyede kat ediyor. Tüm bunlara rağmen, CO2 emisyonu 70 g/km seviyesinde. Bu ilginç çevreci sporcu, önde yüzde 60 ve arkada yüzde 40 ağırlık dağılımıyla dengeli bir sürüş sergiliyor ve 3,1 kg/HP’lik bir ağırlık/güç oranına sahip.
308’in hibrid sistemi şu elemanlardan oluşuyor ; 169 HP/lt’lik verime sahip, 1.6 lt hacimli, 4 silindirli THP 270 motoru, 6 vitesli şanzıman ile ön tekerleklere bağlanan 85 kW / 115 HP gücüne sahip bir elektrik motoru, arka aksta aynı özelliklere sahip bir ikinci elektrik motoru.
Bir yanıt yazın