Yeni Mercedes C Serisi Coupé ile Malaga Otomobil Müzesi bahçesinde karşılaştığımızda, göz alıcı radyatör ızgarası ve çarpıcı sportifliğe sahip ön tasarımı ve çerçevesiz kapı yapısıyla değişimi hakkında iyi bir izlenim edinmiştim. Birazdan direksiyonuna geçeceğim otomobile göz kırpıp müzeden içeri girdim. Klasik otomobiller kendileri için özel dikilmiş, tanınmış tasarımcıların elbiseleriyle birlikte sergileniyorlardı. Elbiseler, mükemmel çizgilere sahip klasiklerin ruhuna uygun, bu araçların sahiplerinin zevkleri konusunda da ipuçlarıyla doluydular. “Otomobilli hayat” gerçek bir yaşam gustosu olmalı…
Mercedes iki yıl önce C Serisi’ni, S Serisi’nin lüks görünümü ve tasarımıyla süslemişti. Araç hem ön tasarımında, hem de arkadan görünüşte S Serisi izlenimine sahipti. Bu kez ise Alman marka, bu orta sınıf sedandan, çok etkileyici bir Coupe’yi ortaya çıkartmış, tıpkı yetenekli terzilerin bir kumaştan birkaç farklı model elbise üretmeleri gibi.
Direksiyonuna ilk geçtiğimde, C Coupe’nin sürüş keyfine odaklı bir karaktere sahip olduüunu gördüm. Yeni C Serisi Coupe iddialı tasarımı ve sportif yapısıyla modern ve lüks kavramlarını bir arada sunuyor… İç mekânda stil ve sportifliği yepyeni bir seviyeye taşıyan araçta isteğe bağlı olarak havalı süspansiyona sahip dinamik yapılandırılmış şasi tercih edilebiliyor. Bu sayede kullanıcılar, yüksek seviyede süspansiyon konforu ile düşük lastik titreşiminin, çevik yol tutuşun ve sürüş zevkinin tadını çıkartabiliyor. Ağırlığı azaltmak üzere tercih edilen hafif gövde, mükemmel aerodinamik unsurlar ve yüksek performansa sahip, aynı zamanda verimliliği yüksek motorlar buna yardımcı oluyor. Bir önceki modele göre artırılan iç mekan hacmi, sürücü ve ön yolcu için daha fazla ferahlık yaratıyor.
C-Serisi Coupé’de sunulan önemli bir yenilik de aracın orta konsulunda yer alan “dokunmatik kumanda paneli” (touch pad). Bu panel, akıllı telefonlarda olduğu gibi parmak hareketleriyle tüm ana ünitelerin oldukça pratik bir şekilde kullanılmasını ve çalışmasını sağlıyor.
Önemli bilgileri doğrudan sürücünün görüş alanında görüntüleyen, ön camdaki sanal gösterge paneli (HUD)” de C Serisi Sedan ve C Serisi Coupé’de sunulan bir başka yenilik. Aracın sunduğu teknolojik sistem, araç hızı, navigasyon sistemi bilgileri ve DISTRONIC PLUS mesajlarını da ekrana aktarıyor. Yeni C Serisi Sedan ve C Serisi Coupé’de tamamen yenilenen bilgi-eğlence sistemi dokunmatik panelden kontrol edilebilme özelliğinin yanı sıra tüm fonksiyonları hızlı bir şekilde gösteren etkileyici animasyonlar ve görsel efektlere de sahip.
Yeni C Serisi Sedan ve C Serisi Coupé’ye, akıllı sürüş konseptinin bir parçası olarak, E ve S Serisi araçlardaki teknolojik sistemler taşınmış, böylece üst sınıfın konfor ve güvenliği orta sınıftan itibaren sunulabiliyor. Destek sistemleri, en yeni radar, kamera ve sensör teknolojilerine dayanıyor ve yakın sürüş, yorgunluk, karanlık gibi kaza nedenlerine sebep olan öğelerde yardım sağlamayı hedef alıyor. Yeni geliştirilen destek sistemlerinin bazıları sadece uyarırken, bazıları tehlikeli durumlarda sürücüye müdahale de edebiliyor;
Yeni nesil C Serisi Coupe’nin BlueDIRECT isimli dört silindirli benzinli motorları, yüksek verimi düşük emisyon performansı ile bir araya getiriyor. 4MATIC sürekli dört tekerden çekiş sistemi ise aracın çekiş ve sürüş dengesini artırmaya yardımcı olurken, aynı zamanda aracın sportif karakterini de ön plana çıkarıyor. Opsiyonel olarak sunulan ön ve arka akslarda havalı süspansiyon (AIRMATIC) sistemine sahip kendi segmentindeki ilk araç olan yeni C Serisi’nde, AGILITY SELECT düğmesi kullanılarak “Comfort”, “ECO”, “Sport” ve “Sport+” gibi farklı sürüş seçenekleri tercih edilebiliyor.
Mercedes-Benz C Serisi Coupe, pazara 1.6 lt hacminde, 156 PS gücündeki benzinli motoru ve 7G-TRONIC otomatik şanzımanlı C 180 versiyonu ile sunuluyor. Ayrıca, 2.0 lt hacimli, 245 HP’lik C 300 Coupe isimli bir benzinli versiyon daha seride yer alacak. Serinin zirvesinde ise iki adet, yüksek performanslı AMG versiyonu bulunuyor. Bu versiyonlardan AMG C 63’de motor gücü 476 HP, AMG C63 S’de ise güç 510 HP’e ulaşıyor.
Sürüş izlenimleri
İspanya’nın Costa del Sol isimli güney sahil şeridindeki Malaga’dan, test sürüşü yapacağımız Circuito Ascari Pisti’ne doğru giderken kullandığım 2.0 lt motorlu C300, sessiz motoru ve yumuşak süspansiyonuyla şehir içinde konforu sonuna kadar hissettiriyor. Şehirden, Malaga’yı saran dağlara doğru giden dar ve keskin virajlarla dolu yola girdiğimizde ise, sürüş modunu “sport” a almayı akıl ettiğimde, gerçek Coupé ile karşılaştım. Motor sesinin adeta gırtlaktan gelen bir kükremeye dönüştüğünü duydum. Süspansiyon sertleşerek, hızla girilen virajlarda aracımın izinde kalmasını sağladı. Çok az bulduğum düzlüklerde ise, gaza yüklenmemle hızımın saniyeler içinde 100 km/s’in de üstüne çıktığını gördüm. Bu şaşırtıcı ve heyecan verici bir durumdu…
Rehber pilotlarla çıktığımız Circuito Ascari Pisti’nde ise, Mercedes AMG C 63 S kullanma fırsatımız oldu. Gaza yüklendiğimde; 8 silindirli 4000 cc’lik ve 510 beygirlik bir canavarın göğsüme oturduğunu düşünmedim değil. Sanırım böylesi bir basıncı jet pilotları, bir de Formula 1 pilotları tanıyorlardır… Çünkü AMG C 63 S 100 km/s’e 3,9 sn’de çıkabilecek ivme kapasitesine sahip.
SONUÇ
Ertuğrul BALIKÇIOĞLU İSPANYA
Göz alıcı radyatör ızgarası ve çarpıcı sportifliğe sahip ön tasarımıyla önceki modelden 60 mm daha uzun olan C Serisi Coupé, Mercedes-Benz’in coupé genlerini cesur ve güçlü görünüme sahip arka tasarım ile birleştiriyor ve çerçevesiz kapı yapısıyla sportif karakterini vurguluyor. Bir önceki modele göre artırılan iç mekan hacmi, sürücü ve ön yolcu için daha fazla ferahlık yaratıyor. İç mekanda kullanılan deri ve plastik malzemelerin kalitesi de tam da Mercedes’e yakışır nitelikte…
Bir yanıt yazın