Sevgili Porsche tutkunları; “Metin olmanız gerekiyor! Çünkü 996 kasa ile 1997’de hava soğutmalı motorlardan vazgeçen Porsche, şimdi de atmosferik motorları rafa kaldırıyor.” Evet, Carrera ve Carrera S’lerde artık sadece turbo motorlar kullanılacak. Porsche’nin açıklamasına göre bu yeni motorlar, 100 km’de 7.5 lt benzinle yetinebilecek. Bu da klasik atmosferik makinelere göre yaklaşık 1 litrelik tasarruf anlamına geliyor.
Güney Afrika’da gerçekleştirilen testlerde turbo motorlu 911 Carrera S ile ilk karşılaşmamızda, biz de biraz şüpheciydik. Ancak katıldığımız testler sonrasında Porsche tutkunlarını rahatlatacak şeyler söyleyebiliriz: “Çok da kötü değil! 911 hala gerçek bir Porsche.” Hem de motor hacminin yeni modellerde 3.0 lt’ye düşmesine rağmen. Çünkü güçte artış var: Carrera S’in maksimum gücü artık 450 HP. Diğer taraftan 6 silindirli motorun ses yelpazesi değişmiş: O tanıdık tıkırtılar yerlerini bir uğultuya, turbonun uğultusuna bırakmış. Bunu söylediğimizde seslerin henüz çok yüksek olduğunu, bunun üzerinde çalıştıklarını söylemeliyiz.
Ön yolcu koltuğunda bile bir şeyin hemen farkına varıyorsunuz: Turbolu 911 farklı bir karakter kazanmış. Tamam, 6 silindirli motorun tepkileri hala çok direkt ve hızlı ama alt devirlerde bir anda güç patlaması oluyor. Motor henüz 1700 d/d’de çok yüksek bir çekiş gücü üretiyor, 5000 d/d’ye kadar bunu kesintisiz olarak devam ettiriyor ve 7500 d/d’de devir kesiciye giriyor. Turbo boşluğunun bir göz kırpma süresi kadar olması, yani neredeyse hiç hissedilmemesiyse çok şaşırtıcı. Hızlanmalarda süre kaybetmemek için turbo, elektrikli bir sistemle suni olarak devirlendiriliyor. Bu da araca sadece 4 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi (öncüsünde 4.5 sn) ve 304 km/s’lik (değişiklik yok) maksimum hız sağlıyor.
Buradaki asıl önemli değişiklikse, artık fazla vites değiştirmeden kullanıma izin vermesi ve sollama manevralarının yüksek viteslerde bile çok hızlı gerçekleşmesi. Bu değişimle 911, sinirli bir sporcu olmayı bırakıp rahat bir Gran Turismo haline gelmiş.
Bol virajlı dağ yollarında Carrera S’in yol tutuş kalitesini de görme fırsatı bulduk. Opsiyonel Chrono-Plus paketiyle bu tür kullanımlar daha da eğlenceli: 911 Turbo’dan alınan 4 tekerlekten yönlendirme sistemi, aracı nefes kesici hızlarda bile izinde tutuyor. Bu sırada sürücü, daha direkt ayarlara sahip bir direksiyon ve çok güçlü bir fren sistemiyle destekleniyor. Ayrıca 911 Turbo’da çoklu çarpışma fren sistemi yer alıyor.
TEKNİK VERİLER
Porsche 911 Carrera S
Motor: 6 silindir, boxer, bi-turbo; Motor hacmi: 3.0 lt; Maks. güç: 450 HP-6600 d/d; Maks. tork: 500 Nm-1700 d/d; Maks. hız: 304 km/s; 0-100 km/s: 4.0 sn; Güç aktarımı: arkadan itiş, 6 ileri manuel şanzıman; Yakıt deposu: 64 lt; U/G/Y: 4491/1808/1295 mm; Bagaj hacmi: 134+205 lt; Boş ağırlık: 1475 kg; Tüketim: 7.5 lt/100 km; CO2: 174 gr/km
SONUÇ
Jürgen Zöllter
Şok! Gelecekte Porsche 911’de atmosferik motorların yerini turbolar alacak. Ancak bu pek de kötü değil. Neticede yeni turbo motor, zaten hızlı olan bir otomobili daha da hızlandırmış. Ayrıca yüksek tork sayesinde vites koluyla fazla oynamanıza da gerek bırakmıyor.
Yorum yazın