Sportif Japon otomobillerini sevenlerin yüzleri gülmeye başlamıştır herhalde. Çünkü Honda, efsanevi modelini hayata döndürüyor. Yeni NSX de aynı ilk model gibi görünüyor: Bıçak gibi keskin!
Yeni NSX asfaltı 4 tekerleğiyle birden kazıyor, çünkü bu ortadan motorlu süper sporcu, 4 tekerlekten çekiş sistemine sahip: İki elektromotor ön tekerleğe güç aktarırken, üçüncü bir elektromotorla desteklenen 3.5 lt’lik çift turbolu V6 da gücünü arka tekerleklere gönderiyor. İlk izlenimlerimizde “burada bir şey yanlış” diye düşündük. Kesinlikle bir süper sporcunun içindeydik.
En azından ellerimiz, gözlerimiz ve spor koltuk tarafından sarmalanan gövdemiz öyle diyordu. Ancak kulaklarımız başka bir şey söylüyordu. Çünkü pit bölgesinden çıkıp piste doğru ilerlediğimiz sırada NSX’in çift turbolu V6’sından ses gelmiyordu. Evet, araç kesinlikle sessizdi. Bunun nedeni ise, Quite (sessiz) adlı modda hibrid sistemin 1 km boyunca sadece elektrik gücüyle ilerlemeye izin vermesiydi.
Hibrid sistem sayesinde gaz pedalına dikkatli bir şekilde basıldığında 90 km/s’ye kadar hızlarda benzinli motorun çalışmasına gerek kalmıyor. Sessiz modda çift turbolu V6 da çalışabiliyor ama devir 4000 d/d’nin üzerine çıkmıyor.
Sıra sürüş modu kontrol düğmesini çevirmeye ve benzinli motorun üzerindeki kısıtlamayı ortadan kaldırmaya geliyor. Spor modda motor daha yüksek devirlere çıkıp etkileyici bir güç takviyesi yapıyor. Bu modda araç rahat bir şekilde yönlendirilebiliyor ve motor sesleri geri planda kalmayı başarıyor. Ancak Sport+ mod seçildiğinde işin rengi bir anda değişiyor: 3.5 lt’lik V6’dan ıslıklar yükseliyor, gaz ve direksiyon tepkileri hissedilir derecede direktleşiyor. Elektromotorların sağladığı tork desteği sayesinde NSX her türlü komutu neredeyse anında yerine getiriyor ve 1725 kg’lık yüksek ağırlığının hissedilmesini engelliyor. Tam gazdaki vites değişimlerinin başarısı da gerçekten dikkat çekici. Bunu sağlayansa vites değişimleri sırasında elektromotorların kesintisiz güç aktarmaya devam etmeleri.
NSX ABD pazarında 2016 yılının ilk aylarında ve yaklaşık 163 bin Euro fiyatla piyasaya çıkacak. Yıl içinde bu kült sporcuyu Avrupa yollarında da görmeye başlayacağız.
TEKNİK VERİLER
Honda Acura NSX
Motor: V6, bi-turbo, ortada uzunlamasına; Motor hacmi: 3493cc; Maks. güç: 500HP-6500d/d, 47/36/36 HP’lik 3 elektromotor; Sistem gücü: 573 HP; Maks. Hız: 307 km/s; 0-100 km/s: veri yok; Güç aktarımı: 4×4; 9 ileri DSG şanzıman; Depo: 59 lt; U/G/Y: 4470/2217/1214 mm; Aks mesafesi: 2629 mm; Boş ağırlık: 1725 kg
SONUÇ
Peter Fischer
Bu süper sporcu çok güçlü bir karaktere sahip. Aracın hibrid sistemi, çok sessizden aşırı şamatalıya kadar birçok farklı ses seviyesinde yolculuk etmenize izin veriyor. Ayrıca rahat ve konforlu ya da aşırı hızlı da olabiliyor.
HONDA’NIN SPORCUSU / NSX KÜLTÜ
O, 1990’ların rüya sporcusuydu. O, çoğunlukla alüminyumdan üretilmiş ve elektrikli servo direksiyona sahip kült bir coupeydi. V6 motoru 8000 d/d çevirebiliyordu. Honda, 2 farklı NSX kuşağı üretti: Typ NA1 (1990-97; 3.0lt; 274 HP) ve NA2 (2002’ye kadar; 3.2 lt; 280 HP).
Bir yanıt yazın