Intense donanım paketinden itibaren yeni Espace’da, Multi-Sense adlı bir adaptif sürüş sistemi opsiyonu sunuluyor. Bu sistemde sürücü, Sport, Eco, Neutral ve Comfort olmak üzere 4 program arasından (farklı süspansiyon tepkileri) seçim yapabiliyor. Ancak Sport mod dışındaki seçimlerin tamamında süspansiyon çalışma karakteri yumuşak kalıyor.
Hatta aşırı yumuşak da diyebiliriz. Bunu yaptığımız test sürüşleri sırasında keşfettik. Birbirini kısa aralıklarla takip eden zemin dalgalarının olduğu parkurlarda aracın arka kısmı sallanmaya, en kötü durumda ise tekerlekler havalanmaya başlıyor: Aracın helezon strokları zemin dalgasının üstünde kısaldıktan sonra amortisörler, yeterince hızlı bir geri itme gerçekleştiremiyor.
Konfor dezavantajının dışında bu durum, tahminlerimize göre tehlikeli bile olabilir. Örneğin bir virajda meydana geldiğinde arka tekerlekler tutunma kabiliyetlerini kaybedebilir, en kötü durumda ise araç spin atabilir.
Sonuçları kontrol edebilmek için yaklaşık 20 gün sonra başka bir Espace’ı da teste aldık ve bunu yaparken aynı motorizasyon (160 HP’lik dizel) ve aynı jant ölçülerine (19 inç) sahip olmasına dikkat ettik. Referans olarak DCC süspansiyonlu bir VW Passat ile ayarlı amortisörlere sahip bir Mercedes GLE 400 Coupe’yi de yanımıza aldık. Renault’nun arka tekerleği ikinci testte de havalanırken, referans araçlarımız aynı noktadan aynı hızda geçtiklerinde herhangi bir olumsuzluk, en küçük bir sürüş dengesizliği veya konforsuzluk gözlemlemedik.
SONUÇ / Jan Horn
Sportif sertlik mi? Şart değil. Özellikle bu tür şık vanlar kesinlikle yumuşak olabilir ve Espace da bunu yapıyor. Ancak bir otomobilin lastikleri, kötü zeminlerde de yerle temasını korumalı.
RENAULT’NUN CEVABI
Espace’ın geliştirme çalışmaları sırasında en büyük önem, yüksek konfora verildi. Tabi ki bunu güvenlikten ödün vermeden yaptık. Espace şu anda kullanılan tüm güvenlik manevralarını sorun çıkarmadan ve zorlanmadan yapabildi. Derginiz Auto Bild tarafından keşfedilen bu fenomeni bizler, bugüne kadar yaptığımız testlerde gözlemleyemedik. Ancak eleştirilerinizi ciddiye alıyoruz. Sürüş özellikleri konusunda analizler yapmaya devam edeceğiz.
Yorum yazın