Bu X1’i BMW, GTI reçetesini kullanarak baharatlandırmış: Kompakt bir otomobil (BMW’nin en küçük SUV’u) ve güçlü bir motor.
ÖNE ÇIKANLAR
2.0 lt’lik dizel motor 231 HP güç ve 450 Nm tork üretiyor ve bu güç standart 4×4 sistemi sayesinde patinaja düşmeden yere aktarılabiliyor. Ölçtüğümüz 7.0 sn’lik 0-100 km/s hızlanma süresi ve 235 km/s’lik maksimum hız, burada olanlarla ilgili ipuçları verebilir: Bu güç abidesi minik SUV ile eğlenmemek imkansız.
GENEL ÖZELLİKLER
Yüksek oturma pozisyonu, BMW’nin tipik sürüş keyfini tırpanlamıyor mu? Kesinlikle hayır! Devir ibresi o kadar hızlı bir şekilde yükseliyor ki insan, 1655 kg’lık yüksek ağırlığın yok olup gittiğini hissediyor. 4 silindirli dizel motor 5000 d/d çevirebiliyor ve bunu yaparken ne dizel tıkırtıları çıkarıyor ne de turbo boşluğu hissettiriyor. Otomatik şanzıman ise her zaman doğru vitesi buluyor. Şanzımanı direksiyonun arkasındaki küçük kollarla manuel olarak kullanmak da mümkün ve motor-şanzıman ikilisi bu modda da harika bir uyum içinde çalışıyor.
xDrive adlı 4×4 sistemi sayesinde tekerleklerin patinaja düşmesi gibi bir sorun da yaşanmıyor. Direkt ve başarılı geri bildirimlere sahip direksiyon ise virajlarda doğru çizgiyi her zaman korumanızı sağlıyor.
Kokpit de tam olması gerektiği gibi: Her şey spor otomobillerdeki gibi kolay ulaşılabilir yerlerde, koltuklar sert dolgulu. İç mekan genişlikleriyse arka koltuklarda da bagajda da ailelerin taleplerini karşılayabilmek için yeterli. 6.0 lt/100 km’lik test tüketimi rakamı da ailelerin yüzünü güldürecektir. Karşılaştırma yapmak gerekirse: Aynı güce ve neredeyse aynı fiyata sahip olan benzinli X1 25i’in tüketim değeri 8.2 lt!
MALİYETLER
Golf GTD’den daha yüksek bir pozisyonda oturarak kullanabildiğiniz harika bir adrenalin makinesi. Tabi ki fiyat listesine bakana kadar! Otomatik şanzımana ve en güçlü dizele sahip bu X1 için BMW, Almanya’da 42 bin 500 Euro’luk bir başlangıç fiyatı belirlemiş. Tamam, bu rakam 190 HP’lik X1 20d’den 2 bin 300 Euro daha fazla ama 258 HP’lik X3 30d’den 9 bin 600 Euro ucuz.
Teknik veriler
BMW X1 xDrive 25d
Motor: 4 silindir, bi-turbo; Motor hacmi: 1995 cc; Maks. güç: 231 HP-4400 d/d; Maks. tork: 450 Nm-1500 d/d; Maks. hız: 235 km/s; Güç aktarımı: 4×4, 8 ileri otomatik şanzıman; Yakıt deposu: 51 lt; Boyutlar (u/g/y): 4439/1821/1598 mm; Bagaj hacmi: 505-1550 lt; Tüketim: 5.0 lt/100 km
Ölçümler
Hızlanma 0-100 km/s: 7.0 sn, Boş ağırlık: 1655 kg, Fren mesafesi 100 km/s’de: 34.4m,
Test tüketimi: 6.0 lt/100 km
SONUÇ
Joachim Staat
Eğer bir BMW SUV’u sporcu ruhuna sahipse o da bu X1’dir: Güçlü, bayağı atak ve piyasadaki devlerden çok daha hafif. Ancak birkaç gerekli ekstra ile 50 bin Euro’yu aşan fiyat kesinlikle çok yüksek.
Yorum yazın