1.5 LT, 136 HP, 38.112 EURO
Fotoğraflar: Barış Hasan Bedir
Son derece iyi görünen bir Premium coupe ve 1.5 litrelik benzinli motor mucizesi bir araya gelince, tadından yenmeyecek bir otomobil ortaya çıkmış.
İyi görünen otomobillerin sayısı günümüzde büyük bir hızla azalıyor. Maliyet kaygıları yaşayan ve Avrupalı çizgilerin hakimiyeti altında kalan tasarımlar birbirlerinin birer kopyası olmaya başladı. Aslında Premium markalardan BMW de bu durumu yaşıyor. Ama onlar yine de araya serpiştirdikleri özel modellerle, farklılıkları ortaya çıkarmayı başarıyor.
İşte o otomobillerden biri 218 Coupe… Fotoğraflardan da göreceğiniz gibi, dururken bile yerinde duramayan bir karakteri var. Dururken bile hareketliymiş gibi görünmesini çok sevdim. Bunun yanına bir de, coupe formunun doğru şekilde işlenmesi eklenince, son derece iyi görünen bir otomobil ortaya çıkarılmış. Bu otomobilin en sihirli yanlarından biri de, tüm renk seçenekleriyle uyumlu bir gövde tasarımına sahip olması. Elbette bunun yanına, her zaman olduğu gibi son derece şık görünen ızgara da eklenince, yakışıklı bir araç ortaya çıkması zaten kaçınılamazdı.
Bu tasarımın bütünleştiği detaylar da son derece iddialı. Elbette öncelikle fiyattan söz etmek gerekiyor. Fiyat etiketlerini artık yakalamaya zorlandığım bir dönemde, bu araç için 113 bin TL gibi bir fiyat belirlenmiş durumda. Dizel ve otomatik birlikteliğini sunan bir kompakt aracın fiyatının 100 bin TL’ye dayandığı günümüzde, bence BMW 218i Coupe, son derece başarılı bir fiyat etiketine sahip. En azından fişek gibi görünen ve tüm bakışları üzerine çekecek tasarım farkı için bile, bu fiyat farkı ödenebilir.
Elbette fiyatın bu seviyede olmasının en önemli nedeniyse, sihirbaz olarak adlandırdığım 1499 cc hacmindeki turbo benzinli motor. 3 silindir mucizelerinden biri olan bu ünite 4500 d/d’de 136 HP güç üretiyor. Bunun yanına bir de 1250 d/d gibi, neredeyse rölanti devrinde elde edilmeye başlanan 220 Nm’lik tork eklenince, bu 3 silindirli mucizenin, boyuna bakmadan büyük işler sunan bir motor olduğunu görüyorum. Sunulan torkun, bu seviyelere indirilmesi gerçekten de büyük bir iş. Neredeyse aracı çalıştırdığım anda 220 Nm tork anında kullanımıma sunuldu.
Bunun sonucunda ne mi oldu? İddialı bir hızlanma karakteri. Fabrika verilerine göre 0-100 km/s hızlanma için 9 saniyenin altında bir sonuç açıklanmış. Ben buna biraz uzak kalsam bile 0.4 saniye farkıyla, 9.3 saniye gibi bir hızlanma değeri tespit ettim. Yine fabrika verilerinde aracın son hızı 210 km/s olarak açıklanıyor ve bu hıza ulaşma konusunda son derece istekli olduğunu belli ediyor. Canlı ve atak karakteri esneklik değerleri konusunda da oldukça çekici. Ani hızlanma isteklerime hep tam yerinde tepkiler verdi. Elbette bu ataklıkta önemli paya sahip olan unsurlardan biri de, iyi çalışan otomatik şanzıman oldu. Vites geçişlerinin hızı çok iyi. Vites değişim hızı kriteri göz önüne alındığında, günümüzde en sevdiğim şanzımanlardan biri kesinlikle bu. Motorun sunduğunu gücü yola hızla yansıtıyor. Sokaklarda çılgınca bir dizel ve otomatik beklentisi olduğu bir gerçek. Ama bu testin sonuçları, dizel ve otomatik beklentisine alternatif yaratacak cinsten oldu. Yakıt tüketimi açısından baktığım zaman, 100 km’lik karma yol testinde 6.9 litrelik benzinin BMW 218i Coupe’ye yettiğini gördüm. Yani kilometrede 31 kuruşluk bir tüketim rakamı. Dizel motorlu bir aracı tercih ettiğimdeyse bu rakam, ortalamaları göz önüne aldığımda 28 kuruşa iniyor. 3 kuruş için 10 bin TL fazla bir bedel ödeyerek dizel otomatik satın almanın mantığını ben hiçbir zaman anlayamayacağım.
Üstelik dizel motorun kullanım sırasında masraflarının da daha yüksek olduğunu hatırlayınca, benzinli otomobilin kullanım/gider maliyeti avantajı daha iyi ortaya çıkıyor. Sürüş karakteri açısından ise bu Coupe tipik bir BMW. Güven verirken keyif almanızın önüne de geçmeye niyeti yok. Yönlendirme kabiliyeti açısından kullandığım en iyi araçlardan biri olmayı sürdüren bir karakteri de var. Direksiyon hassasiyetini sevdim. Çok konforlu bir araç arıyorsanız onda bunu bulamayacağınızı bilmeniz gerekiyor. Sportif kimliğe sahip olan ve coupe formuyla bunu daha da geliştiren bir araç, bırakın da biraz sert tepkiler de versin.
SONUÇ
Murat Tosun
BMW 218 Coupe her açıdan çok başarılı bir otomobil olarak karşıma çıktı. Kompakt sınıftaki dizel ve otomatik bir otomobilin fiyatının 100 bin TL sınırına dayandığı günümüzde, fiyatı da son derece iyi. Kullanım karakteri açısından 1.5 lt benzinli motorun yaşattığı mucizeye benimle birlikte herkesin şahitlik edebilmesini çok isterdim. Hızlanma rakamları oldukça iyi ve istediğimi tam istediğim zamanda veren bir karaktere sahip.
DEĞERLENDİRME
Beğendik
Tasarım, kalite ve şıklık, kullanışlılık, keyif veren detaylar, eşya kapasitesi, önde ferahlık, yönlendirme karakteri, sürüş güvenliği ve konfor, fiyat, motor sesi, motor
Beğenmedik
Bazı yerlerdeki malzemeler, sıradan kumandalar, BMW tutkunlarının tepkisi, sıradan kalan iç mekan, arkadaki yaşam alanı
Yorum yazın