Land Rover, kompakt SUV segmentinde Discovery Sport’u karşıma çıkardı. Freelander modelinden bayrağı devralan bu yeni küçük Discovery bakalım neler sunuyor?
Fotoğraflar: Barış Hasan Bedir
TEST LAND ROVER DISCOVERY SPORT 2.0Si4 HSE LUXURY
2.0 LT, 240 HP, 349.912 TL
Küçük logolar marka kimliğini ortaya koyuyor.
Freelander modeli gitti ve yerine Discovery Sport geldi. Aslına bakarsanız, böyle değişime can kurban demek lazım. Land Rover markasının geçen yıllarda karşımıza çıkardığı Evoque modelinin elde ettiği başarının ardından, bir üst segment için böyle bir değişimi kaçırmamak lazımdı ve marka yönetimi de aynen bunu yaptı. Turuncu renkler altında nefis görünen ve Evoque’un çekici olan yüz tasarımının kullanıldığı bu yepyeni araç, kendi sınıfında önemli bir başarı elde edecek gibi görünüyor.
Evoque’un çizgisinde ilerliyor
Tasarımdan söze başlamışken, bu renklerin ona çok yakıştığını düşünüyorum. Tüm tasarım detaylarının belirgin bir şekilde ön plana çıkmasını sağlamış. Öne doğru kavisli bir şekilde sivrilen burun tasarımı, onun belirleyici özelliklerinden biri ve bu tasarım avantajını, duruşuyla çok iyi bir şekilde kullanıyor. Arka tarafa doğru geçildiğinde tasarım Evoque’den ayrılıyor ve bildiğimiz marka kimliğine yeniden dönüş yapıyor. Fakat burada da arka tarafa doğru eğimli bir şekilde inen tasarım detayıyla son derece şık görünüyor. Bu araçta tasarıma yapacağım en önemli eleştiri, bu kadar radikal çizgilere sahipken, profilde bütüne uyum göstermeyen düz çizgiler oldu.
Tasarım
konusunda bu araç hayatımıza son derece dinamik görünen karakteriyle giriş yaptı. İddialı tasarım detayları ve başarılı renk seçimiyle onu fark etmemek mümkün değil.
İç mekan renkleri zevksiz
Yaşam alanında ise, dış tasarımda kullanılan renkle uyum içinde bir tercih yapılmış. Fakat ben yaşam alanına bu rengi yakıştıramadım. Eğer bu araçtan satın alacak olsam, iç mekanı bu renkle tercih etmezdim doğrusu. Bununla birlikte direksiyon simidinin tasarımına da hiç alışamadım. Özellikle bu tip bir araçta daha belirgin parmak yerleri olan, daha sportif bir direksiyon simidi olmalıydı. Sade bir yaşam alanına sahip olan aracın sunduğu genişlik ve kullanım alanı son derece iyi, geniş ve konforlu, malzemeler de kaliteli. Bu yeni vites kolu tasarımına alışmak biraz zor olsa bile, alıştıktan sonra zevk veriyor. Orta konsol üzerinde kullanılan malzemenin parlamasıysa, güneş altında yapılan kullanımlar sırasında fazla yansıma yapıyor. Bu bölümün daha mat olması gerekir. Ayrıca yan taraflarda da kullanılan krom malzemeler de aynı şekilde fazla yansıma ve parlama yapıyor. Eşya gözlerinin sayısı ve büyük bagaj hacmiyle aile boyu yolculukların sorunsuz gerçekleşmesini sağlıyor.
Motor şanzıman uyumu iyi
Discovery Sport’un motor kaputunun altında yatan 2.0 lt hacmindeki 4 silindirli motoruysa, tam onun adına yakışır bir performans ortaya koyuyor. Ayrıca bu benzinli motorun, ona eşlik eden 9 ileri oranlı otomatik şanzımanla son derece iyi bir uyumu var. Şanzımanlar konusunda daha nereye kadar gideceğiz bilmiyorum ama 9 ileri oranlı bir otomatik şanzımanı kullanıyor olmak benim için önemli bir tecrübeydi. Buradaki farkı, ilk kullanımdan itibaren çok net bir şekilde hissettim. Çünkü ekonomik kullanmak istediğim zaman dokuzuncu vitese çok hızlı bir şekilde tırmanması, bana istediğim sonuçları keskin bir şekilde verdi. Fakat tam bu sırada performans istediğimde de aynı hızda vites değişimi en alt orana büyük bir hızla geldi. Burada dikkat ettiğim konu performans istediğim zaman vites değişimini ne kadar hissedeceğim oldu? Ama bunu o kadar hızlı ve kesintisiz yaptı ki, vites değişimi neredeyse hiç hissetmeyeceğim bir şekilde gerçekleşti. Bu önemli bir iş. Elbette kardeş modeli Evoque’da elde edilen önemli tecrübeler bu araçta da çok işe yaramış.
Yere sağlam basıyor
Yönlendirme karakteri açısından, direksiyon simidinden de aldığım olumsuz hislerin etkisiyle tam aradığımı bulamadım. Arazi kabiliyeti konusunda markasının genlerinde bulunan tecrübeyi sonuna kadar kullandı ve beni hiç yolda bırakmadı. Elbette burada Terrain Response adı verilen sistemin bu dört tekerlekten çekişli aracın üzerindeki olumlu etkisi büyüktü. Bu sistem sürüş ve konforu optimize etmek için aracın motoru, şanzımanı, diferansiyeli ve şasi sistemlerine müdahale edebiliyor, arazideki tepkileri de çok hızlı. Bu sayede, hangi zemin üzerinde olursa olsun, güven duyulacak bir sürüş ortaya koyuyor. Bu aracın yere sağlam bastığını her zaman hissettim.
DEĞERLENDİRME
Beğendik/Beğenmedik + İddialı tasarım, geniş yaşam alanı, kullanışlılık, sürüş keyfi ve sürüş güvenliği, performans, ekonomik olabilmesi, motor, şanzıman, sessizlik, elektronik sistemler
– Direksiyon simidi, yönlendirme kabiliyeti, parlayan malzemeler, fiyat
SONUÇ
Murat Tosun
Hoş geldin… Evoque ile yaşanan değişimin ardından böyle bir atak herkes tarafından bekleniyordu ve son derece iyi oldu. Freelander modelinin yerini alan Discovery Sport, sunduklarıyla herkesin beğenisini zorlanmadan kazanacak bir araç olmuş. Atak ya da ekonomik sürüş isteklerinin hepsine birden cevap verebilmesi önemli bir özellik. Keşke fiyatı biraz daha iyi olabilseydi demeden de edemedim.
Yorum yazın